Citroen C5: Testirali smo francusku krstaricu sa odličnim BlueHDI motorom

 Foto: M.N.

GOTOVO nevjerojatno zvuči podatak kako je C5 na tržištu više od osam godina, a i danas spada u red poželjnijih limuzina velikog kalibra. 
 
Danas je prava rijetkost da model zadrži svježinu nekoliko godina, pa ne čudi što su tzv. facelifti sve češća pojava. Ako izuzmemo pomicanje oznaka modela i sitne detalje C5 je od prvog dana ostao neizmijenjen. Potvrda je to odlično odrađenog dizajna s hrvatskim potpisom. Domagoj Đukec je Citroenovoj limuzini podario bezvremenske linije, a svojevrsnu germanizaciju odradio je zadržavši originalni francuski recept fluidnosti linija i povećih prevjesa. 
 
Gospodski nastup
 
Testna Businees izvedba dodatno se distancira krom dekoracijom i dakako povećim alu naplatcima s gumama mesnatijeg profila. U skladu s poslovnom namjenom je i činjenica kako se za C5 ne može reći da je nametljiv, no istovremeno zadržava osnovni potpis francuskog branda jasno pokazujući tko je iza upravljača. 4,8-metarski C5 u pogledu vanjskog dizajna nema mane - složit će se mnogi. 
 
Kako je model tijekom godina u nekoliko navrata unapređivan ne čudi što interijer također vješto skriva godine. Potkraj prošle godine uveden je novi infotainment sustav sa 7-inčnim LCD zaslonom osjetljivim na dodir čime je nestala zbrka prekobrojnih tipki na armaturi, boljki koju smo spominjali na prijašnjim testovima. Objedinjuje funkciju putnog računala, audio sustava, 3D navigacije i povezivanja perifernih uređaja.
 
Naravno, kabina obiluje kvalitetnim materijalima mekim na dodir, a ne nedostaje ni opreme. "Poslovni" aspekt upotpunjen je navigacijom, potpunom elektrifikacijom, presvlakama u kombinaciji kože i tkanine čime je u potpunosti opravdan status rezidencijalnog automobila. Recimo i kako je prtljažnik ravnih stranica i relativno širokog otvora, a proguta 439 litara tereta.
 
Nenadmašna udobnost
 
Velika novost u ponudi modela je implementacija nove generacije BlueHDI motora. Naš testni primjerak bio je opremljen snažnijom izvedbom sa 133 kW/180 KS pri 3.750 o/min i okruglih 400 Nm dostupnih od 2.000 o/min. 
 
Usuglašen sa odličnim šest-stupanjskim automatskim mjenjačem pruža vjerodostojna performanse, čak i pod punim opterećenjem. Službeni podaci govore kako mu do 100 km/h treba 8,7 sekundi, dok je krajnja brzina visokih 222 km/h, što je na razini najboljih u klasi kad govormo o ovakvim motorima.  Nema sumnje kako se radi o najuvjerljivijoj kombinaciji koju je C5 ikad imao u ponudi. 
 
Sasvim je razvidno kako će isto potvrditi i praksa. C5 se i dalje najbolje snalazi na autocesti gdje bez imalo muke održava visoku putnu brzinu. Vožnja u rasponu 2.000-2.400 o/min podrazumijeva gornje margine tolerancije brzine, odnosno prosjek od oko 140 km/h uz minimalnu dozu buke motora i vjetra. Tu se u priču odlično nadovezuje Hydractive III+ ovjes osiguravajući vanserijsku udobnost. Osjećaj u vožnji najbliži je onom u kakvom luksuznom plovilu, pa ovdje pojam krstarenja dobiva na težini. Iako se tvornički deklariranih 3,8 l/100 km nismo uspjeli približiti, prosjekom od 6,5 l/100 km možemo samo aplaudirati. Podsjetimo, radi se o pravoj krstarici mase gotovo 1.700 kg.
 
Iako nije i nikad neće biti namijenjen jurnjavi vrijedi spomenuti kako su i dalje na raspolaganju Sport tipke, po jedna za ovjes i mjenjač. Oni skloniji dinamičnijoj vožnji tome će se veseliti, posebno u vožnji zavojitom cestom kada do izražaja dolazi tvrđe podešena hidraulika i šaltanje u višim okretajima. Naravno, na bilo kakve brzince možete zaboraviti, takvom režimu nije dorastao niti jedan dio mehanike osim potentnih kočnica. 
 
No ipak, ovo je automobil kojem je udobnost u vožnji na prvom mjestu, a taj posao radi odlično. Čak i nešto tvrđa sjedala ne smetaju, hidraulika odrađuje posao umjesto njih. C5 je bio i ostao najudobniji model u klasi i pri toj tvrdnji stojimo. 
 
A cijena?
 
Citroen C5 na hravtskom tržištu starta cijenom od 177.000 kn za model sa BlueHDI motorom snage 150 KS. Poželite li više, odnosno jači motor sa automatskim mjenjačem i hidrauliku prvi izbor je upravo Business izvedba istovjetna testnoj koja se nudi po cijeni od 224.600 kn. Naša preporuka sa popisa opcija svakako je bijela Necre boja (5.400 kn) koja mu odlično stoji, kao i sjedala presvučena kombinacijom kože i tkanine po cijeni od 5.600 kn. 
 
Citroen C5 je u testnom izdanju je odlična poslovna limuzina, a samim time i obiteljsko vozilo. Odlikuje se bezvremenskim izgledom, odličnim komforom i izuzetnom udobnosti u vožnji. Automobil je to koji će izbjegavati prvenstveno oni skloni agresivnijem stilu vožnje jer je C5, kao i gotovo sve limuzine u povijesti Citroena, u svojem DNK cijepljen od te pošasti.
 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.