Citroen DS3 1.6 THP Ultra Prestige: Korak više

CITREON je ponudu još uvijek najpopularnijeg modela iz sve brojnije DS obitelji obogatio dosad najluksuznijom izvedbom dostupnom isključivo u kombinaciji s najsnažnijim motorom u gami.

Već smo u prvom susretu s Citroenovim DS3 (link) prihvatili tezu kako se radi o vizualno vrlo ugodnom novitetu, možda najboljem u sezoni kad je marka obilježavala svoj 90. rođendan i kretala u značajne promjene filozofije poslovanja. Već nakon nekoliko kilometara konstatirali smo kako još veću ugodu pričinjava vožnja. Pomalo neočekivano za jedan Citroen, pogotovo kad pod pojmom vožnja podrazumijevamo puno zavoja, još više akcije i potpuni audio-vizualni doživljaj u sjećanju. Upravo tako, DS3 dobro izgleda, još bolje zvuči, a najbolji je kad ga se vozi.

Tko bi rekao da je ovaj model uopće nastao na osnovi veliko serijskog C3. Tvrd i predvidljiv u zavoju, snažnog ubrzanja i vrhunskih kočnica DS3 spada u red boljih šminkera-trkača. A sada se još k tome nameće visokim stilom objedinjenim iza imena Ultra Prestige.

Iako šminkerski sređen već u osnovnoj izvedbu, u Citroenu su shvatili da njihov esteta može ponuditi još više. Posebno u unutrašnjosti koju se može srediti po uzoru na najbolje. A u ovom slučaju to je bijelom kožom presvučena prednja armatura s trodimenzionalno otisnutim logom DS serije.

Tu su i sjedala presvučena dvobojnom kožom, s posebnim uzorkom za koji proizvođač tvrdi da sliči narukvici. Kako god, no kabina DS3 je uređena do najmanjeg detalja. Istina, poneki od njih je malo šlampavo izveden, no u konačnici možemo rezimirati kako ovako uređen interijer rijetko tko ne bi poželio.

Pogotovo kada svemu pridodamo bogatu opremu, sada upotpunjenu naprednom navigacijom i nama još privlačnijim audio-sustavom s dodatnim zvučnikom i visokom kvalitetom reprodukcije zvuka.

Naravno, sva ostala oprema je serijska, bilo sigurnosna, ili pak ona čija je namjena ugoda svih putnika. Na popisu doplate nije ostalo ništa, osim možda rezervnog kotača smanjenih dimenzija, ili pak metalik boje.

Da, ovdje nije potrebno doplatiti ni produljeno jamstvo, koje sada obuhvaća do 70.000 km ili tri godine. Moglo je i više, no i ovo je solidno da ulije više povjerenja u francuski brand.

Ako ćemo pak o komociji možemo samo ponoviti da sprijeda ima mjesta u izobilju, dok je straga nešto skučenije. I pristup stražnjoj klupi je nešto teži, pa primjerice smještanje većeg predmeta, kurpulentnijeg putnika ili recimo dječje sjedalice zahtijeva nešto gimnastike.

Prtljažnik osnovnog kapaciteta zadovoljavajućih 285 litara moguće je povećati obaranjem stražnjeg naslona. Nešto viši utovarni rub je u vozilu ovog kalibra i namjene teško okarakterizirati kao nedostatak. 

Status najsnažnijeg motora u ponudi modela drži opetovano hvaljeni 1,6 THP sa 156 KS i 240 Nm usuglašen sa šest-stupanjskim mjenjačem. Ovdje ćemo odmah pohvaliti dobro odmjereni ručni mjenjač, a potom i prateću mehaniku, što se, ruku na srce,  kod "francuza" teško nalazi. S jedne strane odlični podaci o ubrzanju (0-100 km/h za 7,2 s) i maksimalnoj brzini (214 km/h), te s druge solidna prosječna potrošnja (8,7 l/100 km) jasno daje do znanja kako se radi o vrlo poželjnoj motorizaciji.

Sve rečeno potvrđuje našu konstataciju kako je Citroen sa ovim modelom uspio povezati relijašku tradiciju s visokim stilom nekih od povijesnih DS automobila.

Citroen DS3 starta cijenom od 113.500 kn, no za pravi užitak u vožnji potrebno je ići do razine od primjerice 149.150 kn koliko stoji bogato opremljena izvedba s 1.6 THP benzincem. A tražite li vrhunski stil morat ćete izdvojiti dodatnih 33.500 kn i pritom imati na umu kako u tom slučaju nije moguće izabrati dizelsku izvedbu. No na kraju, možda je tako i bolje.

Kako god izabrali, linija DS definitivno donosi ono najbolje iz Citroena po pitanju stila, a vjerojatno i kada govorimo o performansama i kvaliteti izrade.

Citroen DS3

Važnija serijska oprema (razina Ultra Prestige):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese sprijeda i straga

Dodatna oprema                             Cijena (kn)

Dvobojna karoserija:
Smeđa Hickory/Crna Onyx

Cijena testiranog vozila

Cijena bazne izvedbe (1.4 Chic)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.