NOVA bomba iz BMW-a je sedmo izdanje serije 7 koje naglasak stavlja na dizajn i sveprisutnu elektrifikaciju.
I odmah u glavu - serija 7 je oduvijek bila skupa, ali nikada ovoliko. Kako doznaju njemački mediji, do nove se sedmice neće moći za manje od 100.000 eura, i to usprkos činjenici kako govorimo o šest-cilindarskim modelima. No krenimo redom.
Kao i kod redizajniranog X7, ali i posljednjih nekoliko prethodnika, dizajn je u prvom planu. I dok su prethodnice nakon E38 redovito dobivale negativne komentare, sedma bi generacija mogla izazvati dosad najpodjeljenija mišljenja.
Serija 7 uz ogromne dimenzije veće i od long izvedbe (5391 mm) donosi vrhunski komfor začinjen prilagodljivim zračnim ovjesom. Veće dimenzije ne znače i lošija manevarska svojstva, prvenstveno zahvaljujući zakretnim stražnjim kotačima.
Kao i u slučaju X7, novi dizajn dolazi uz odobrenja šefa dizajna Domagoja Đukeca, a koji se vrti oko horizontalno podijeljenih prednjih svjetala i ogromne prednje maske s istaknutim bubrezima. Unutra pak dominira Live Cockpit Plus koji kao sučelje koristi 12.3 i 14.9-inčne zaslone ispod jednog pokrivnog stakla. I putnici straga imaju svoje ekrane, a uz njih dolazi i Interaction Bar s dodirnim kontrolama klimatizacije.
Kad su pak motori u pitanju, novi šok. Europa neće dobiti ulazni benzinac za 735, ni 740, pa čak ni 760i Xdrives 4.4 V8 zvijeri od 544 KS. Zato su predviđeni 740d dizelaš s 3.0 turbodizelašem od 300 KS i čak 760 Nm, ali od sljedećeg proljeća. Njemu će se naknadno pridružiti M760e xDrive plug-in hibrid, opet s 3.0 benzincem, ali s 571 KS i 800 Nm. Za one skromnijih apetita predviđen je i 750e xDrive s 490 KS i 700 Nm.
Konačno, najvažniji model postaje u Europi i7, električni model s dva elektromotora i maksimumom od 544 KS i 745 Nm. S baterijom od 101.4 kWh može se pohvaliti i dosegom od 590 do 625 km. 100 km/h postiže za 4.7 sekundi, a brzina je limitirana na 240 km/h. Puni se na DC punjačima snage do 195 kW, što znači 170 km dosega za 10 min. Naknadno dolazi prava poslastica, i7 M70 sa čak 660 KS. Drugi M u ponudi bit će prije spomenuti plug-in hibrid.
Na popisu opcija je niz dodataka, pa i 31.8-inčni zaslon 8K rezolucije namijenjen putnicima na stražnjoj klupi. U panelima vrata su upravljački tableti s dijagonalom od 5.5 inča. U sve se uklapa Bower & Wilkins Diamond Surround Sound sustav s 36 zvučnika. Serija 7 može se samostalno uparkirati koristeći usluge pametnog telefona. Isto vrijedi i za vožnju unazad, kao i za samostalno upravljanje vozilom razine 3.
Hoće li sve rečeno biti dovoljno da ostavi značajan trag u ponudi gdje sve ozbiljniju konkurenciju čine upravo električni modeli, vrijeme će najbolje pokazati.