OD kompaktnog crossovera, preko izvedenice E klase, pa sve do beskompromisne G klase - to su noviteti Mercedesa za električno doba.
Tržišno najzanimljiviji je EQE, smanjena verzija EQS-a čiju EVA osnovu koristi, ali i svojevrsna izvedba E klase. Iako broj manji, ovo je i dalje ogroman automobil s gotovo 10 kvadrata tlocrtne površine (4.95 x 1.96 m) pa ne čudi što će biti osjetno prostraniji od E klase.
Po uzoru na EQS je izveden i interijer s ogromnim hyper zaslonom s tri ekrana. EQE krstari na zračnom ovjesu za vrhunski užitak vožnje, a minimum je EQE 350 s elektromotorom od 215 kW i 530 Nm te baterijom od 90 kWh za doseg od 660 km.
Više podataka i cijene za Mercedesovog rivala Tesli Model S saznat ćemo uskoro.
EQG
Idemo dalje, ovo je koncept, a ime jasno govori kako je start G klasa. Ovo je zasad koncept, ali uz prepoznatljiv izgled jasno pokazuje kako će se G klasa koju gledamo od 2018. godine razvijati. Tehnika je nepoznata, ali dolazak možemo očekivati već 2024. godine.
Mercedes-Maybach EQS SUV
Nastavljamo s konceptima. Ovo je pak luksuzno izdanje s Maybachovim potpisom, a koncept će uskoro dobiti i proizvodnu izvedbu. Recept je jasan, a to je EQ familiju proširiti luksuznim SUV-om koji nudi kraljevski luksuz i moderne tehnologije.
Postavljen na 24-inčne naplatke ovaj SUV već izvana odiše posebnosti i vrhunskim luksuzom, dok u kabini opet nailazimo na Hyperscreen zaslon, ali vrhunski luksuz uz najbolje od najboljeg, kako po pitanju materijala, tako i kad je dizajn u pitanju.
Vlasnik i njegov gost vozit će se straga, a tamo ga čekaju dvije fotelje, pa čak i vaza za cvijeće. Sve ostalo nalazit će se na popisu opcija, dok bi vožnju uz čašu šampanjca mogla prekidati punjenja tek nakon 600 km.
EQB
Sad se opet vraćamo u stvarnost koja je za neke smrtnike ipak u domeni snova.
Vrijeme je za crossover EQB dostupan u izvedbama 300 4MATIC i 350 4MATIC koji imaju po dva elektromotora i bateriju od 66.5 kWh za doseg od 419 km.
Slabiji raspolaže s 228 KS i 390 Nm te hvata 100 km/h za 8 sekundi i može do 160 km/h. Snažniji s 292 KS i 521 Nm treba 6.2 sekunde do stotke i ima isti maksimalac.
Velika novost je da po potrebi ovaj model ima do sedam sjedala, a prepoznat ćete ga po originalnoj prednjoj maski i ponekom detalju. Točne specifikacije i cijene su nepoznate, ali očekujte kako će start biti na više od 300.000 kuna.
EQS 53
Mercedesovu listu noviteta završavamo specijalnim sportskim izdanjem EQS-a.
Naravno, i ovdje ima mjesta samo za struju, ali u izvedbi s maksimalnih 721 KS i 1.020 Nm u (Race Start programu). Sada 100 km/h uhvati za 3.4 sekunde i postiže do 250 km/h. Doseg sa 107.8 kWh baterijom je 526 do 580 km.
Pojačane kočnice su imperativ kod sportske limuzine teške gotovo 2.5 tone. Ono zanimljivo je da je AMG osmislio AMG Sound Experience – audio sustav koji nudi odgovarajuću zvučnu kulisu.
Tu ćemo stati je prvi električni AMG zaslužuje posebnu temu. Strpimo se do početka iduće godine kada dolazi na ceste.