FOTO Nissan predstavlja novi X-Trail, napredni elektrificirani sedmerosjed

Foto: Nissan

NISSAN predstavlja četvrtu generaciju jednog od najpopularnijih SUV modela na tržištu.

X-Trail, poznat i kao Rogue, do danas je dosegnuo prodaju od gotovo sedam milijuna primjeraka, a u Nissanu se nadaju kako će i novi model nastaviti uspješnim putem prethodnika. U tome će mu pomoći atraktivan dizajn, moderna tehnologija i elektrificirani pogoni.

Poput manjeg Qashqaija, i ovaj model karakterizira atraktivan i pomalo agresivan sportski izgled dodatno začinjen zanimljivim detaljima kao što su V-Motion maska i tzv. lebdeći krov. Postavljen na CMF-C platformu, novi model podiže ponudu po pitanju prostranosti i komfora u vožnji. Valja računati i na dostupnost izvedbe sa sedam sjedala u tri reda, koju će znati cijeniti veće obitelji.

Novi X-Trail će biti dostupan u 10 boja karoserije i pet dvobojnih kombinacija.

S tehničke strane možda najveća novost je implementacija e-POWER pogona, koji je premijeru imao još 2017. godine na modelu Note. Sada ova hibridna izvedba, koju čine snažna baterija, benzinski motor s varijabilnim kompresijskim omjerom, generator, inverter i 150 kW snažan električni motor, nudi jedinstveno iskustvo u vožnji.

Kod e-POWER pogona benzinski motor se upotrebljava samo za proizvodnju električne energije, a kotače pokreće isključivo električni motor. To znači da motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja, čime se znatno smanjuje potrošnja goriva u gradu.

U X-Trailu za europsko tržište stvar je ponešto drukčija nego na spomenutom Noteu, pa je tako tu 1,5-litreni benzinski turbomotor s varijabilnim kompresijskim omjerom, ukupne snage 150 kW (204 KS).

Za više ugode u vožnji pogon ima sustav "Linear Tune", koji kontrolira rad benzinskog motora kako bi osigurao da njegova brzina bude približna brzini vožnje. Time je izbjegnuto povećanje broja okretaja bez razmjernog povećanja brzine, koje se u hibridima javlja pri snažnom ubrzanju. Pogon je ujedno i osjetno tiši - pri brzinama od 40 km/h, buka u putničkom prostoru manja je za 8 dB u usporedbi s konkurentnim modelima.

Na sve se nadovezuje e-Pedal Step način vožnje pomoću samo jedne papučice. Radi se o odličnom rješenju kreni-stani u gradskim uvjetima.

Europski kupci na raspolaganju imaju i e-4ORCE, pogon na sve kotače koji je prilagođen za elektrificirane modele. Snažni pogon razvija ukupnu snagu od 157 kW (213 KS) zahvaljujući 94 kW snažnom stražnjem motoru, koji omogućuje moćno ubrzanje. U usporedbi s mehaničkim pogonom na sve kotače, okretni se moment na stražnju osovinu isporučuje 10.000 puta brže. Neprestana raspodjela okretnog momenta i gotovo savršena raspodjela mase pridonose sigurnijem upravljanju i većoj udobnosti, kažu u Nissanu.

Druga opcija za kupce je blagi hibrid s 1.5-litrenim turbomotorom s varijabilnim kompresijskim omjerom. Razvija 120 kW (163 KS) i 300 Nm, a nudi se u kombinaciji pogona na jednu osovinu i CVT mjenjača.

U e-Power kombinaciji maksimalna brzina je 170 km/h, a sprint do 100 km/h traje 8 sekundi. Birate li 4ORCE pogon, brzina raste na 180 km/h, a sprint do 100 km/h se skraćuje na 7 sekundi. Konačno, ako birate klasiku, benzinca u formi blagog hibrida, ubrzanje je 9.6 sekundi, a maksimalac 200 km/h. Potrošnja goriva je kod e-Power hibrida, ovisno o izvedbi, od 5.8 do 6,5 l/100 km, dok benzinac troši 7.1-7.4 l/100 km.

Već se iz fotografija može lako uočiti kako interijer novog X-Traila izgleda modernije, ali i puno luksuznije. Za bolju ergonomiju zadržane su klasične kontrole klimatizacije i audiosustava, a izbor je pao na digitalni kokpit te dodatke poput bežičnog punjenja, ali i brojnih pretinaca.

Posebna pažnja posvećena je praktičnosti pa se, primjerice, stražnja bočna vrata otvaraju pod kutom od gotovo 90 stupnjeva, sjedala u drugom redu su uzdužno pomična i djeljiva (60:40) te je serijski otvor za prijevoz dužih predmeta.

Treći red sjedala je namijenjen putnicima do 160 cm visine, a kad se preklope, prtljažnik je zapremnine odličnih 585 litara.

Novi X-Trail je već stigao u ponudu na određena europska tržišta. U Njemačkoj kreće cijenom od 35.050 eura za benzinsku izvedbu i Visia razinu opreme. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.