FOTO Ovo je novi Dodge Charger, prvi muscle car na struju

Foto: Dodge

DODGE nije okrenuo samo novu stranicu već je ovim modelom označio kraj jedne velike epohe i otvaranje potpuno novog poglavlja u svojoj povijesti. 

Dodge Charger je oživljen 2006. godine i sve do sada se nije bitno mijenjao. Stvarane su nove izvedbe, snaga je otišla u nebo, a Charger je ostao možda zadnji pravi primjer beskompromisnog američkog snagatora. 

Potpuno nova zvijer

Sada je stigla potpuno nova zvijer istog imena. Novi Charger sada, usprkos prepoznatljivom izgledu, ima novu STLA Large platformu, a s popisa dostupnih izvedbi izbrisan je V8. Da, dobro ste pročitali, V8 je otišao u povijest, a benzinsku ponudu čini redni šest-cilindraš s twin-turbo konceptom. 

Razjasnimo i onaj pojam prepoznatljivog izgleda. Europljanima možda nevažno, ali Charger sada ima i izvedbu sa samo dvoja vrata, baš kao original. Time coupe model Challenger postaje suvišan.

Povijesna poveznica

Vratimo li se na novi Charger, poveznica s povijesnim modelima je očita, posebno straga, gdje su svjetla preko cijele širine, a stražnje staklo se podiže zajedno s poklopcem. 

I tu novosti tek počinju jer Charger dobiva i Daytona izvedbu, a nju pokreće električna energija. Čini ju 400-voltna arhitektura. Nude se dvije opcije, R/T s 496 i Scat Pack sa 670 KS. Usuglašene su s baterijom kapaciteta 100.5 kWh, a dva elektromotora pokreću obje osovine. 

Slabija inačica postiže 96 km/h za 4.7 sekundi i odradi četvrt milje za 13.1 sekundu, dok snažnija izvedba dovodi ubrzanje na razinu od 3.3 sekunde uz 11.5 sekundi za sprint na četvrt milje. Nije vrhunski, ali nije ni loše. Posebno kada kažemo da Daytone teže čak 2650 kg bez vozača. 

Velika masa je stavka koja stavlja koncept pod upitnik. Druga je doseg jer, usprkos ogromnoj bateriji, autonomija iznosi solidnih 510 km za slabiju i tek 420 km za snažniju izvedbu. I još nešto, maksimalac slabije izvedbe je 220 km/h, a snažnije 216 km/h.

Paljenje guma kao opcija

Završit ćemo s benzincem. Hurricane twin-turbo I6 motor standardno daje 420, a u jačoj izvedbi čak 550 KS. Usuglašen je sa ZF-ovim osam-stupanjskim mjenjačem, a pogon je i ovdje na sve kotače.

Zato nude Line Lock način rada kada je moguće prebaciti moment straga i dobrano ugrijati stražnje gume. Paljenje guma, dakle, ostaje opcija. Na trenutak se vratimo na strujne modele i spomenimo da snažnija Scat Pack opcija nudi načine Drift i Donut. Sve je jasno.

O zvuku novog Chargera još će biti riječi, kao i o Track paketu koji će automobil oplemeniti 16-inčnim Brembo diskovima te adaptivnim ovjesom. I unutrašnjost je potpuno nova, s 12.3-inčnim UConnect 5 infotainment sustavom, digitalnim kokpitom i sportskom telemetrijom. 

I tu zasad staje priča. Svi spomenuti modeli u prodaji će biti do kraja godine, a onda bi trebale stići SRT izvedbe, vjerojatno benzinska i dizelska. 

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.