Foto: Volvo
IZRAVNI kontakt proizvođača i klijenta putem društvenih mreža, ali i izuzetno visoke cijene izlaganja na velikim salonima dovele su u pitanje smisao održavanja tradicionalnih salona automobila.
Prva izbivanja velikih igrača sa autosalona dogodila su se prije desetak godina. Svi se dobro sjećamo propasti zagrebačkog salona, ali i skromnih izdanja salona u Tokiju, Detroitu i drugdje. No, tada je uzrok bila kriza, a sada su tu novi čimbenici.
Prvi veliki salon koji nam dolazi je onaj u rujnu, a radi se o frankfurtskom autosalonu. Iako se radi o jednom od najvećih i najposjećenijih auto događaja nesudjelovanje je najavilo nekoliko proizvođača. U Frankfurt tako ne dolaze Alfa Romeo, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Peugeot, Nissan i Volvo, što je prevedeno u brojeve oko 20% europskog tržišta.
O ovom problemu piše i Automotive News Europe, a kao bitni čimbenik ističe upravo cijenu izlaganja, odnosno omjer cijene i efekta. Najkraće rečeno, proizvođačima je teško opravdati toliki trošak i kvantificirati efekt na prodaju.
Generalni je dojam da danas klijenti radije istražuju automobile online, ali i u direktnoj interakciji s proizvođačima. Jednostavno nema smisla trošiti milijune na statičko izlaganje, kada za osjetno manje novaca može snimiti promo film i targetirano usmjeriti putem društvenih mreža.
Također, sve više proizvođača za promociju novih modela bira spontanije događaje u vlastitoj režiji. Tako je Audi u Barceloni predstavio A8, a Jaguar novi E-Pace. S druge strane, veliki događaji na otvorenom su sve popularniji, a najsvježiji primjer za to je Festival brzine u Goodwoodu. S 200.000 posjetitelja imao je veći doseg na društvenim mrežama od jednog Frankfurta koji je u pravilu privlačio gotovo milijun posjetitelja. Istovremeno je Goodwood za izlagače i do tri puta jeftiniji.