TERENAC težak 1,5 tona pogonjen benzinskim motorom na prvu ne zvuči baš uvjerljivo, a kamoli primamljivo. No kad opisu damo prefiks Honde i još troslovni CR-V atribut stvari se iz korijena mijenjaju. Da, CR-V je i u osnovnoj izvedbi predmet želja svakog iole boljeg poznavanja rada i djela slavne japanske tvrtke.
Ususret četvrtoj generaciji na test smo uzeli model na zalasku i sa samog početka ponude. Mnogi znaju da su takvi primjerci vrlo pametna kupnja - sve moguće “mušice” su otklonjene, a može se i ušićariti kakav dodatni popust. Kad je CR-V u pitanju valja reći da je aktualni model na tržištu od 2007. godine, a temeljito je obnovljen prošle godine.
S obzirom da se čak i na našim cestama još uvijek koturaju uščuvani primjerci prve generacije s gotovo punoljetnim stažom, o mogućim “mušicama” je suvišno pričati. A kad smo kod popusta stvar je vrlo primamljiva, benzinski CR-V ide uz popust veći od 10%, odnosno nemalih 26.000 kn.
No mnogi će se ipak zaustaviti na prvoj potencijalnoj prepreci, a to je benzinski motor. Bez opravdanja jer CR-V pogonjen 150 KS snažnim benzincem ide više no solidno, a prosječno troši manje od 10 litara. Upravo tako, Hondini strojograditelji uspjeli su održati poznati benzinac tržišno jakim adutom, kojeg osim solidnih performansi i neočekivano niske potrošnje karakterizira vrlo uglađen rad, niska buka i ravnomjerna radna karakteristika.
192 Nm okretnog momenta čine se solidnom potporom, pa CR-V spremno reagira na gas. Izuzetak je veće opterećenje kada je potrebno motor tjerati u više okretaje. Također, pri višim putnim brzinama primjetan je porast buke. Papiri kažu da će uhvatit stotku za 10 sekundi i postići 190 km/h, što je više no gospodski. Dio zasluga ide i na račun šest-stupanjskog ručnog mjenjača, pametnijeg izbora u odnosu na automatiku.
S obzirom da je CR-V sve samo ne malen automobil u solidnu ponudu prostora nitko ne sumnja. No za razliku od konkurencije japanski SUV ide korak dalje po pitanju praktičnosti nudeći brojne mogućnosti prilagodbe, kako putnicima, tako i prtljazi. Regulacija stražnje klupe, brojni pretinci i djeljiv prtljažnik kapaciteta 524 l samo su neki od "monovolumenskih" dodataka.
Što se pak opreme tiče Honda nije škrta. Osnovni Comfort paket uključuje sve što se traži, od neizostavnog automatski upravljanog 4WD pogona, preko elektrifikacije, audio-sustava i klime, pa sve do kompletnog seta zračnih jastuka i 17-inčnih alu naplataka. Testni primjerak u idućoj po redu Elegance razini ide korak dalje i nudi, kako vole u oglasnicima reći, "sve osim kože". Kvaliteta materijala je u svakom slučaju visoka, izrade također, a jedino područje gdje bi se moglo i bolje je ergonomija. Rado bi vidjeli i parking senzore za koje treba zagrabiti sve do top modela.
Honda CR-V zahvaljujući značajnim popustima starta cijenom od 211.811 kn, što je sasvim korektno s obzirom na ono što nude konkurenti. Testni primjerak je upravo najjefiniji u gami, premda uključuje bogatiji Elegance paket opreme.
Uzmemo li u obzir kako je dizelska opcija jednake snage i opreme skuplja preko 50.000 kn, jasno je da kod ovog modela optimalan izbor predstavlja upravo benzinac. A u tom slučaju kupac dobiva odličan SUV model gospodskog pedigrea i vrlo visoke upotrebljivosti. Prostran, pouzdan i oku ugodan je to model kojem su na tržištu odbrojani dani. Stoga požurite!
Honda CR-V |
|
Važnija serijska oprema (Elegance): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Bočni zračni jastuci | |
Bočne zračne zavjese sa senzorom prevrtanja | |
ABS/EBD/BAS |
|
|
|
Cijena (kn) |
|