I to smo dočekali: Rivian je prvi električni pickup i jako je moćan

Foto: Rivian

OPREMLJEN ogromnim baterijama i moćnim elektropogonom, performansama na asfaltu i izvan njega može parirati gotovo svakom kamionetu, pa i terencu općenito.

Predstavlja ga Rivian, a prvi će ga moći vidjeti posjetitelji salona u Los Angelesu. Ime mu je R1T i autori ga predstavljaju kao avanturističko vozilo, dakako električno. A ono što nudi nije malo - pet sjedećih mjesta, pozamašan tovarni prostor i gotovo 650 km autonomije.

Naravno, posrijedi nije nikakvo revolucionarno rješenje, već samo činjenica da su u vozilo upucali ogroman set baterija kapaciteta do 180 kWh. Direktor i osnivač tvrtke RJ Scaringe kune se u revolucionarnost svojih proizvoda. I pritom uz kamionet predstavlja SUV model R1S.

Vratimo se prvotnom dostavnjaku i recimo da je njegov poveći stražnji tovarni prostor vodonepropusan. Pritom je i ispod prednjeg poklopca prtljažnik kapaciteta 350 litara, a u dvostrukoj podnici još je 200 litara korisnog volumena.

Električni pogon čine četiri elektromotora, a svaki na kotač šalje 147 kW i pritom je maksimalno dostupno do 1.120 Nm okretnog momenta.

Doseg ovisi o kapacitetu baterija, a trenutno su predviđena tri moda. Najslabiji set od 105 kWh nudi 370 km, veći od 135 kWh oko 482 km, a najveći prije spomenutih 643 km. Sve tri verzije imaju limitiran maksimalac na 201 km/h. Vozilo je opremljeno punjačem od 11 kW. Manje je važno da će R1T 96 km/h uhvatiti za najmanje 3 sekunde, a na 160 km/h biti nakon manje od 7 sekundi.

Rivian pritom garantira uglađenost pogona i u terenskim uvjetima, u skladu sa specifičnim dizajnom vanjštine i prvoklasnom kvalitetom iznutra. Standardna oprema uključuje potpunu digitalizaciju sa zaslonom od 15,6“ za infotainment, te digitalnim kokpitom i zaslonom od 6,8“ straga. Zanimljivo je i da se vozilo oprema sustavom autonomne vožnje razine 3.

I sad ono najbolje. Rivian želi svoj model američkim kupcima naplatiti minimalno 61.500 USD, a prve isporuke jamči za kraj 2020. godine.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.