Europa je dodatnim carinama opteretila električne automobile uvezene iz Kine, uz objašnjenje da Kina pretjerano subvencionira svoje proizvođače, pa njihovi auti na europskom tlu mogu postići znatno nižu cijenu od europskih proizvoda, čime su im nelojalna konkurencija.
Nove carine stigle su netom nakon što je kineska automobilska industrija za ostatak ove te za iduću godinu najavila snažniji iskorak na europsko tržište automobila. Dodatne carine u visini između 17.4 i 38.1 posto primjenjivat će se povrh postojeće EU carine od deset posto, što dovodi najvišu ukupnu stopu do gotovo 50 posto.
Koliko će novi auti koji u Hrvatsku stignu iz Kine biti skuplji?
"Trenutačno na zalihama imamo određene količine električnih automobila koje možemo ponuditi po starim cijenama, odnosno cijenama bez dodatnih carina. Riječ je o modelima kao što su MG ZS EV i MG5 EV, kao i o ograničenom broju modela MG4 Electric. Zalihe su ograničene", kažu za Večernji list iz tvrtke MG Hrvatska.
Auto Hrvatska, pak, u ponudi ima vozila kineske grupacije Dongfeng Motor. Riječ je o električnim vozilima, ali nude i vozila s klasičnim motorima. No, dodatne se carine primjenjuju samo na osobna vozila s električnim pogonom. Takvih vozila Auto Hrvatska, kaže, na lageru ima svega nekoliko i još uvijek se mogu dobiti po starim cijenama. Riječ je o modelima Seres 5 i Seres 3 te lakim dostavnim vozilima DFSK. Nove cijene objavit će kad prodaju vozila koja imaju sa starim carinama.
Rast cijena i do dvadesetak posto
"Na vozila grupacije Dongfeng primjenjivat će se dodatna carina, odnosno kompenzacijska pristojba od 200.7% pa je realno očekivati povećanje krajnje cijene za 15-20%. Sigurno da nove (više) cijene neće pomoći prodaji", rekao je Goran Banđen, voditelj programa uvozništva tvrtke Auto Hrvatska Automobili d.o.o.
Zbog novih carina, iz MG-a očekuju umjeren porast cijena koji će se kretati između 5% i 10% za određene modele. "Izravno će biti pogođen vrlo mali broj vozila. Iako će doći do blagog porasta cijena električnih vozila, vjerujemo da to neće značajno utjecati na interes kupaca za električna vozila, uključujući ona proizvedena u Kini", kažu iz tvrtke MG Hrvatska.
"Vjerujemo da će u budućnosti postojati dodatne mogućnosti i poticaji na državnoj razini koji će podržati rastući trend e-mobilnosti u Hrvatskoj", stav je tvrtke MG Hrvatska.
"Tržište električnih vozila (BEV) za prvih devet mjeseci ove godine je svega 3%. Uz ograničavanje ponude, teško da možemo očekivati veći udio električnih vozila na tržištu odnosno jačanje e-mobilnosti", zaključuje Goran Banđen.