Ford je još jedna u nizu automobilskih kompanija koje najavljuju rezove, otpuštanja i smanjenje proizvodnje. Planiraju otpustiti 4 tisuće radnika u Europi do kraja 2027. godine, većinom u Njemačkoj. Kompanija za otpuštanja krivi prejaku konkurenciju i slabiju prodaju električnih automobila, kao i ekonomske nestabilnosti.
Konkretno, radi se o 14 posto Fordovih zaposlenika u Europi: 3 tisuće u Njemačkoj i 800 u Ujedinjenom Kraljevstvu, javlja Euronews. No, još ništa nije sigurno jer su u tijeku pregovori sa sindikatima, pa će o tome ovisiti i konačna odluka. Uz otpuštanja, radnicima tvornice u Kölnu, koja proizvodi električne automobile modela Capri i Explorer, skratit će radno vrijeme, piše Forbes.
Fordov potpredsjednik za transformacije i partnerstva u Europi Dave Johnston rekao je za Euronews da se ovim rezovima osigurava opstanak kompanije. "Jako je važno da učinimo ovu tešku, ali važnu promjenu kako bi Ford zadržao kompetitivnost u Europi", kažu iz Forda i dodaju da svjetska autoindustrija proživljava teška vremena zbog okretanja električnim vozilima. "Transformacija je posebno teška u Europi, gdje se proizvođači bore s jakom konkurencijom i ekonomskom nestabilnosti dok se paralelno nose s nerazmjerom između regulacija za smanjenje CO2 i potražnje kupaca za električnim vozilima."
Proizvodnja jeftinijih baterija
Vijesti o planiranim otpuštanjima dolaze nakon što su iz Forda u lipnju najavili da su spremni za borbu protiv Kineza, koje vide kao najveću konkurenciju u proizvodnji električnih automobila. Tad su iz kompanije objavili da "tajno" rade na razvoju male električne platforme kako bi početkom iduće godine podržali više pristupačnijih modela, a odgodili su proizvodnju većeg električnog SUV-a s tri reda sjedala. Za potrebe izrade ove platforme su okupili mali "tvornički tim s nekima od najboljih inženjera za električna vozila na svijetu". U tom timu puno je stručnjaka iz Tesle i Applea.
Kako bi srezali troškove, planirali su prijeći s NCM baterija s kobaltom, litijem i niklom, koje koštaju između 30 i 40 tisuća dolara, na jeftinije baterije koje bi se proizvodile u Michiganu u SAD-u. U lipnju su tako najavili da su prva kompanija koja će investirati u jeftine baterije, a planirali su ih proizvoditi sami i fokusirati se ipak više na hibride.
U međuvremenu su u Europi smanjili broj vozila koja proizvode kako bi se fokusirali na ona koja im donose profit. Velik udarac im je zadala i odluka njemačke vlade da prestane davati poticaje za kupnju električnih vozila, što je ljude odvratilo od kupovanja.
I drugi najavljuju otpuštanja
S druge strane, proizvođači automobila moraju prodati dovoljno električnih vozila kako bi zadovoljili nove, manje limite za emisije CO2 u 2025. godini.
Ford nije jedini koji otpušta radnike i smanjuje troškove. General Motors je najavio otpuštanje tisuću radnika u tvornicama diljem svijeta, a Nissan da će otpustiti 9 tisuća radnika i smanjiti proizvodnju za 20 posto. Volkswagen je pak najavio moguće zatvaranje tri postrojenja u Njemačkoj, što znači gubitak posla za desetke tisuća ljudi, a preostalim radnicima bi smanjili plaće za 10 posto, izjavili su predstavnici sindikata za Euronews prije svega tri tjedna.