Ford najavio masovne otkaze u Europi. I nije jedini

Foto: EPA

Ford je još jedna u nizu automobilskih kompanija koje najavljuju rezove, otpuštanja i smanjenje proizvodnje. Planiraju otpustiti 4 tisuće radnika u Europi do kraja 2027. godine, većinom u Njemačkoj. Kompanija za otpuštanja krivi prejaku konkurenciju i slabiju prodaju električnih automobila, kao i ekonomske nestabilnosti.

Konkretno, radi se o 14 posto Fordovih zaposlenika u Europi: 3 tisuće u Njemačkoj i 800 u Ujedinjenom Kraljevstvu, javlja Euronews. No, još ništa nije sigurno jer su u tijeku pregovori sa sindikatima, pa će o tome ovisiti i konačna odluka. Uz otpuštanja, radnicima tvornice u Kölnu, koja proizvodi električne automobile modela Capri i Explorer, skratit će radno vrijeme, piše Forbes.

Fordov potpredsjednik za transformacije i partnerstva u Europi Dave Johnston rekao je za Euronews da se ovim rezovima osigurava opstanak kompanije. "Jako je važno da učinimo ovu tešku, ali važnu promjenu kako bi Ford zadržao kompetitivnost u Europi", kažu iz Forda i dodaju da svjetska autoindustrija proživljava teška vremena zbog okretanja električnim vozilima. "Transformacija je posebno teška u Europi, gdje se proizvođači bore s jakom konkurencijom i ekonomskom nestabilnosti dok se paralelno nose s nerazmjerom između regulacija za smanjenje CO2 i potražnje kupaca za električnim vozilima."

Proizvodnja jeftinijih baterija

Vijesti o planiranim otpuštanjima dolaze nakon što su iz Forda u lipnju najavili da su spremni za borbu protiv Kineza, koje vide kao najveću konkurenciju u proizvodnji električnih automobila. Tad su iz kompanije objavili da "tajno" rade na razvoju male električne platforme kako bi početkom iduće godine podržali više pristupačnijih modela, a odgodili su proizvodnju većeg električnog SUV-a s tri reda sjedala. Za potrebe izrade ove platforme su okupili mali "tvornički tim s nekima od najboljih inženjera za električna vozila na svijetu". U tom timu puno je stručnjaka iz Tesle i Applea.

Kako bi srezali troškove, planirali su prijeći s NCM baterija s kobaltom, litijem i niklom, koje koštaju između 30 i 40 tisuća dolara, na jeftinije baterije koje bi se proizvodile u Michiganu u SAD-u. U lipnju su tako najavili da su prva kompanija koja će investirati u jeftine baterije, a planirali su ih proizvoditi sami i fokusirati se ipak više na hibride.

U međuvremenu su u Europi smanjili broj vozila koja proizvode kako bi se fokusirali na ona koja im donose profit. Velik udarac im je zadala i odluka njemačke vlade da prestane davati poticaje za kupnju električnih vozila, što je ljude odvratilo od kupovanja.

I drugi najavljuju otpuštanja

S druge strane, proizvođači automobila moraju prodati dovoljno električnih vozila kako bi zadovoljili nove, manje limite za emisije CO2 u 2025. godini.

Ford nije jedini koji otpušta radnike i smanjuje troškove. General Motors je najavio otpuštanje tisuću radnika u tvornicama diljem svijeta, a Nissan da će otpustiti 9 tisuća radnika i smanjiti proizvodnju za 20 posto. Volkswagen je pak najavio moguće zatvaranje tri postrojenja u Njemačkoj, što znači gubitak posla za desetke tisuća ljudi, a preostalim radnicima bi smanjili plaće za 10 posto, izjavili su predstavnici sindikata za Euronews prije svega tri tjedna.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.