Foto: Kia
KIJIN kompakt se usprkos kompliciranom imenu odlično snašao na europskom, pa i hrvatskom tržištu. A sada ima novo ime.
Da, cee'd je postao Ceed, no ono bitno je da se predstavlja u obnovljenom izdanju. Tigrov nos je i dalje aktualan dizajnerski smjer korejske tvrtke, a sada je začinjen standardnim LED dnevnim svjetlima. Novi LED potpis imaju i stražnja svjetla, no generalni dojam je kako se radi o nešto konzervativnijem pristupu dizajnu. Smirenije linije su očito novi smjer Kije, koja sada pokušava utvrditi trenutne pozicije na tržištu. Novi Ceed je 20 mm širi i 23 mm niži, a razmak između osovina se nije mijenjao.
Zato u Kiji kažu kako je interijer profitirao u svakom pogledu. Kabina je prostranija, a materijali kvalitetniji. Središnja armatura je zakrenuta prema vozaču, a oprema osjetno bogatija. Standardno se isporučuje senzor svjetala i keyless sustav, a na popisu opcija su infotainment sustavi, pa i JBL hi fi audio sustav.
U pogledu autonomije Kia na Ceedu dogurala do razine 2, što znači da se zna sam držati prometne trake i razmaka prema vozilu ispred sebe. Veseli i prtljažnik sa zapreminom od 395 litara.
U ponudi motora je stigao novi 1.6 dizelaš dostupan u dvije izvedbe, sa 115 i 136 KS (i 280 Nm). Kod benzinaca ostaju 1.0 turbak sa 120 KS i 1.4 sa 100 KS. Novost je 1.4 turbak, sada sa 140 KS. Svi se isporučuju sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, a novi i sa sedam-stupanjskom automatikom.
I da, jamstvo ostaje 7 godina ili 160.000 km, a model na eurospke ceste stiže polovicom ove godine.