Foto: Index.hr
TIJEKOM sljedećih šest dana Zagreb i njegov salon automobila ugostit će brojna atraktivna vozila, a među njima i 133 koja se prvi put predstavljaju hrvatskoj publici.
Prije dvije godine reinkarnirani zagrebački salon automobila otvorio je svoja vrata i jasno pokazao koliko je ovakva manifestacija značajna za Zagreb, Hrvatsku i cijelu regiju. Na više od 70.000 četvornih metara izložbenog prostora u 14 paviljona Zagrebački je velesajam ugostio gotovo pet stotina izlagača iz 34 zemlje svijeta, a oni su doveli na milijune eura vrijedne izloške, limene atrakcije od kojih su mnoge prvi put dotakle hrvatski asfalt.
Točnije, radi se o 133 premijere, a među njima su najzanimljivije one iz svijeta automobila, a to u prijevodu znači 28 automobilskih marki i četrdesetak noviteta. A među njima najveću težinu imaju noviteti iz Mercedesa, poput C klase koja ima svjetsku vicepremijeru, te CLS-a i A klase sa statusom europske vicepremijere, baš kao i VW Touarega koji je u Zagreb stigao iz Pekinga.
Zagrebački salon je odličan uvod u godinu u kojoj se očekuje velik rast tržišta automobila, posebno novih, a zahvaljujući izmjenama regulative i smanjenjem opterećenja cijena. Prvi efekt već je vidljiv u podacima prodaje za ožujak kad su Hrvati doslovno razgrabili automobile iz pojedinih salona.
Više od 6200 prodanih automobila i najveći rast u Europi bude nade u optimizam, a podaci o sve boljoj prodaji skupljih automobila upućuju na brojne zaključke dostojne zasebne teme.
I ono bitno, Hrvatska prati europske trendove, pa tako crossoveri odlično prolaze, i to ne bilo koji nego i oni kojima cijena nije najjači adut. Primjerice, BMW X1 je ušao na ljestvicu najprodavanijih, a na BMW-ovom štandu premijerno možemo vidjeti nove X2, X3 i X4 te trkačku poslasticu, novi M5.
Iz domene povišenih terenaca jednako zanimljiv je europski auto godine, Volvo XC40, a interes će zasigurno izazvati i nekonvencionalni Mitsubishi Eclipse Cross. Električna Hyundai Kona je prva svoje vrste na struju, a u stopu je prati novi Nissan Leaf, također na struju.
Nema sumnje da će posebno velik interes izazvati i premium poslovne limuzine. Posebno zanimljivo je kod Audija s novim A6 i A7 u centru pažnje. BMW otkriva seriju 6 GranCoupe, koju stepenicu niže svoje adute pokazuju Mazda6 i Opel Insignia. Na pola puta između spomenutih smjestio se Peugeot 508, pravo iznenađenje francuske autoindustrije i rival dostojan jakih igrača.
No auto i moto noviteti nisu sve što vrijedi vidjeti i doživjeti na Auto Showu. Nikad veći i zabavniji stručni i show program uključuje tri poligona, izložbu oldtimera i još mnogo događaja.
I na kraju spomenimo kako je cijena ulaznice 40 kuna, a salon je otvoren do 21 sat, vikendom sat dulje. I da, svi koji kupe kartu imaju šansu osvojiti auto u nagradnoj igri.