OD 923.487 primjeraka Fiće proizvedenih tijekom 30 godina, samo je jedan primjerak doživio počasni krug na Nürburgringu.
Upravo obilježavamo 68 godina otkako je s proizvodne linije sišao prvi primjerak Zastave 750. Proizvodio se sve do 18. studenog 1985. godine, dosegao gotovo milijunsku nakladu i nekoliko različitih izvedbi, ali je usprkos modernizaciji zadržao prepoznatljiv i nadasve simpatičan izgled.
Licencni Fiat 600 je motorizirao bivšu državu, a bio je to automobil s kojim su mnogi započeli svoj život na četiri kotača. Automobil i danas ima mnogo poklonika, a među njima je i mladi bračni par iz Beograda, Jovana i Marko, koji u svojoj kolekciji imaju i jednog zanimljivog Fiću.
U pitanju je Zastava 750 SC iz 1978. godine, a ostat će upamćen po tome što je na proputovanju Europom posjetio i Nürburgring.
"Prije svega, put za Ring bila je ideja za medeni mjesec mog supruga Marka, a u okviru našeg putovanja po Europi našim automobilima. Isplanirali smo posjetiti najveće europske gradove na našem putu do Njemačke, ali i da Fiću upišemo u listu legendarnih automobila koji su vozili krugove po ovoj stazi", kaže nam ponosna vlasnica.
Na ovom putovanju Fićo je imao pratnju još jedne legende. Bila je to Markova Opel Calibra V6 iz 1992. godine, jedan od najatraktivnijih i najcjenjenijih Opela u "novijoj" povijesti marke. Fićo je dan prije puta pregledan, zamijenjeno je ulje i montirane su četiri nove Tigar gume. Rezervni dijelovi zbog možebitnih kvarova smješteni su u kofer na krov automobila.
Put dug preko 2000 km doveo ih je do brojnih gradova. Na proputovanju su posjetili Budimpeštu, Prag, Frankfurt, naravno Nürburg i na sjever sve do Hamburga i Lübecka. Posjetili su i nebrojena mjesta, a Fićo je svuda izazivao velik interes prolaznika.
Ponosnu vlasnicu Fiće iznenadilo je što ovaj auto nije ispario iz memorije mnogih stanovnika zapadne Europe. „Mnogi su me pitali koji je auto u pitanju, a vrlo iznenađujuće, mnogi ljudi su i znali koji je ovo auto. Čuli su za Zastavu, prepoznavali su poznati oblik Fiata 600 i htjeli su čuti više povijesti ove suradnje.
Fićo koji je temeljiti restauriran prije pet godina, odlično je podnio put bez ijednog kvara. Zamjena metlica brisača i zatezanje vijka na rasplinjaču je sve što je rađenu uz tankiranje goriva. Na koncu je odveo i krug na Nürburgringu, i to s tvorničkim motorom.
„Najveće iznenađenje mnogih posjetilaca Ringa bilo je to što je Fićo došao s tvorničkim motorom. Mnogi su tražili da vide što je ispod haube, a kada su vidjeli Zastavin motor s par manjih izmjena, bili su, malo je rečeno iznenađeni“, otkriva nam Jovana.
I na kraju ne ostaje nam ništa drugo da Fići čestitamo 68. rođendan.