NOŠEN superlativima, Maserati MC20 donosi novu stranicu u povijesti slavne tvrtke, koja uključuje mnogo novosti, pa i električni pogon.
Noćas je Maserati na događaju pod nazivom MMXX: Vrijeme je za smjelost jasno pokazao kako je uspio preživjeti sve turbulencije koje su ga desetljećima neprekidno pratile, a kako vidimo, u neku ruku i osnažile. Glavna zvijezda i središnji događaj je MC20 i njegova premijera kojom je Maserati dobio supersportski automobil, ali i puno više od toga.
Prije svega, to je domaći talijanski proizvod u potpunosti stvoren u Maseratijevoj kući.
Maserati se vraća na scenu s koje je davnih godina morao pobjeći. Sada opet ima rasni GT spreman za stazu. Da, MC20 postavljen na karbonski monokok teži 1500 kg, a pokreće ga Nettuno, V6 twinturbo sa 630 KS pri 7500/min i 730 Nm koji su dostupni u rasponu od 3000 do 5500 o/min. Jednostavna matematika kaže kako 1 KS otpada na tek 2,33 kg mase, a to je doista na razini najboljih u klasi, bez obzira na to s kojeg kontinenta uzimamo rivala.
MC20 može do 325 km/h, na 100 km/h je za 2,9 sekundi, a na 200 za 8,8 sekundi. U najavi je i spider izvedba, kao i potpuno električni model, ali već sada je jasno da Maserati nije nikada imao ovako brz cestovni model. MC12 je ipak bio trkaći model, i to na bazi Ferrarija.
Dizajneri Maserati Style Centra u Torinu su u 4,67 metara duljine upakirali aerodinamičnu formu koja ne nudi iznenađenja, ali djeluje skladno, u neku ruku bezvremenski. Iako supersportaš, ovaj auto ima i gepek, i to dva – prednji s 50 i stražnji sa 100 litara zapremine.
MC20 je postavljen na 20-inčne kotače, a iza njih su Brembo diskovi, sprijeda 380 mm promjera i 6-klipnim čeljustima te straga od 350 mm i s 4-klipnim čeljustima. Da bi stao sa 100 km/h, treba mu manje od 33 m, stoji u službenim podacima.
Mjenjač je osam stupanjski automatski, a na popisu opcija nalazi se elektronički diferencijal. Mehanički diferencijal s ograničenim proklizavanjem dolazi bez doplate.
Vratimo li se na monokok, valja imati na umu kako je i on talijanski proizvod. Proizvodi se na istom mjestu gdje je nastajao LaFerrari. Već sad su predviđene izvedenice za kabriolet te električnu izvedbu. Potonja će biti još bolja, moći će do 310 km/h, uz doseg od 323 km.
Interijer je vizualno na tragu Maseratijeve recepture, ali sada tehnološki osjetno aktualniji. Minimalizam upada u oči, ali i odabir rotacijskog prekidača za načine vožnje smještenog na središnjoj konzoli.
Oprema je, dakako, potpuna, u duhu GT-a, a o cijeni možemo tek nagađati. Posljednje informacije govore kako je startna ponuda na 200.000 eura.