Mercedes potpuno mijenja smjer, ponovo se okreće benzincima i dizelašima

Foto: Mercedes

Nakon što je priznao da su ciljevi elektrifikacije bili previše ambiciozni, Mercedes sada ulaže ogroman novac u motore s unutarnjim izgaranjem. U intervjuu za njemački časopis Wirtschaftswoche, izvršni direktor Ola Källenius izjavio je kako će tehnologija motora s unutarnjim izgaranjem "trajati do 2030-ih".

Radikalna promjena plana

Kako bi osigurali da benzinski motori zadovolje sve strože propise, nužna su velika ulaganja. Samo ove godine Mercedes troši 14 milijardi eura na svoju putničku automobilsku diviziju. Sredstva su namijenjena za "high-tech tehnologiju izgaranja", ali i za elektrifikaciju i digitalizaciju. Iako švedsko-njemački poslovni izvršitelj nije specificirao koliko Mercedes ulaže u motore s unutarnjim izgaranjem, priznao je da je to "više novca nego što je prethodno planirano", prenosi Motor1.

Källenius je spomenuo S-klasu i ažuriranje tog vodećeg modela planirano za 2026. godinu: "Uložili smo puno više u ažuriranje modela nove S-klase s motorom s unutarnjim izgaranjem nego što inače trošimo na facelift", rekao je. 

Cilj Mercedesa je da njihovi konvencionalni pogonski sklopovi budu na "najvišoj tehnološkoj razini". Bez velikih ulaganja u benzinske i dizelske motore, luksuzna marka "bi iznenada zaustavila svoj posao s motorima s unutarnjim izgaranjem 2027. ili 2028. godine".

Govorio je o Euro 7 i China 7 propisima i kako motori moraju biti ažurirani da bi zadovoljavali strože emisijske norme. Cilj je da Mercedes prilagodi sve "relevantne motore s unutarnjim izgaranjem i kombinacije prijenosa" kako bi izbjegao plaćanje velikih kazni. Källenius je spomenuo da će budući motori biti djelomično elektrificirani, pa očekujte još više hibrida u ponudi.

Što ova promjena znači

Mercedes je svjestan da se mora prilagoditi sada kada prijelaz na električna vozila ne ide po planu. Prije tri godine najavili su da će plug-in hibridi i potpuno električni automobili činiti oko 50 posto godišnje prodaje do 2025. godine. Međutim malo je vjerojatno da će se to dogoditi. U jednom trenutku kompanija je čak izjavila da će postati potpuno električna do 2030. u nekim zemljama "gdje tržišni uvjeti to dopuštaju".

Nakon suočavanja s realnošću Mercedes nema drugog izbora nego prilagoditi svoje ciljeve. Sada žele da hibridi i električni automobili čine polovicu isporuka do kraja desetljeća. Konačni cilj da postanu ugljično neutralni do 2040. godine nije se promijenio, prema Källeniusu.

Opovrgnuo je glasine o otkazivanju razvoja platforme za sljedeću generaciju EQS-a: "Projekt se provodi velikom brzinom", rekao je. Također, ne odustaju od planova za obećanih osam gigatvornica za proizvodnju baterija koje će podržati njihove električne ambicije. Međutim postrojenja će biti spremna "malo kasnije" nego što je prvotno planirano.

Što se spomenutog EQS-a tiče, ranije ove godine bilo je zanimljivih izvješća o tome kako je Mercedes testirao svoj impozantni električni automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem za povećanje dometa. Navodno je veliki EV bio opremljen malim dvocilindričnim, 1.0-litrenim turbo motorom postavljenim sprijeda. Ali ispitivanja su navodno zaustavljena.

Mercedes ima dogovor s Geelyjem za zajednički rad na hibridnim motorima koji će se koristiti i u Volvo modelima. Kineski automobilski gigant ima stručnost u motorima za povećanje dometa, uključujući zaseban dogovor s Renaultom. Novoosnovana Horse divizija specijalizirana je za motore s unutarnjim izgaranjem, uključujući one razvijene kao motori za povećanje dometa.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.