NACIONALNA uprava za sigurnost u cestovnom prometu (NHTSA) objavila je kako su automobilski proizvođači prošle godine opozvali 16,4 milijuna vozila, gotovo šest milijuna više u odnosu na godinu prije.
Tijekom godine su zabilježena 492 opoziva, najmanje od 2006. godine, ali ogromni opozivi Toyote i Forda podigli su broj opozvanih automobila u visine.
Primjera radi, prošle godine je kroz 684 kampanje opozvano 10,5 milijuna vozila. Zanimljivo, samo je Honda smanjila broj opozvanih automobila u odnosu na godinu prije.
Neslavni predvodnik u najlošijoj godini od 2005. bila je prvi puta u povijesti Toyota, koja je u okviru devet opoziva na prijevremeni servis pozvala čak 4,87 milijuna vlasnika njihovih vozila. No, najveći opoziv desio se u studenom, kada je zbog problema s kontrolom akceleratora opozvano 4,26 milijuna vozila. Kompanija je o svom trošku napravila preinake na papučici akceleratora, zamijenila podne prostirke i reprogramirala softver vozila.
Najveći opoziv u povijesti Toyote prouzročio je najmanje jednu prometnu nesreću u kojoj su smrtno stradale četiri osobe. Zanimljivo, godina koju Toyota sasvim sigurno želi što prije zaboraviti nije uzrokovala značajan pad imidža. Čak štoviše, Consumer Reports je objavio kako je Toyota zadržala prvo mjesto kao najbolje percipirana marka među ispitanima.
Idući je Ford, koji je u osam navrata opozvao ukupno 4,5 milijuna vozila, prije svega zbog kvara na kontroli tempomata koji je prouzročio stotine „samozapaljenja“ vozila, ali i ukupan opoziv od čak 14 milijuna vozila. Kao i u slučaju Toyote percepcija Forda u SAD-u je sve bolja, pa je Ford ove godine prema Consumer Reports-u dogurao do drugog mjesta.
General Motors je opozvao ukupno 2,2 milijuna vozila, i to u čak 16 navrata. Kampanju manje imao je Chrysler, ali i "tek" 590.000 vozila s potrebom izvanrednog servisa. Inače, tu se ugurao i Hyundai-Kia koncern s zamjetnih 1,3 milijuna opozvanih vozila, te Nissan sa 706.000 opozvanih vozila.
Kao pozitivan primjer valja istaći Hondu s 454.000 opozvanih vozila, gotovo upola manje u odnosu na godinu prije. Svega 100.000 vozila opozvao je Volkswagen.
I na kraju spomenimo rekordnu 2004. godinu kada je kroz 600 kampanja opozvano 31 milijun vozila. Ne ponovilo se.