DER Spiegel je objavio priču biznismena Thomasa Geigera, koji je opisao svoje iskustvo putovanja od Münchena do Zagreba u električnom automobilu. Geiger je vozio Porsche Taycan, navodno najbolji odgovor njemačke autoindustrije na Tesline električne automobile, ali nije baš zadovoljan kako je sve to (ne) funkcioniralo.
"Od Münchena do Zagreba ima oko 550 kilometara, prema Google Mapsu vrijeme putovanja je oko pet sati. Mnogi poslovni ljudi dizelom pređu takve udaljenosti u jednom potezu. No s obzirom na to da bi budućnost automobila trebala biti električna, a proizvođači sve više hvale nove modele baterija kao pogodne za duga putovanja, ja se, kao priznati skeptik prema električnim automobilima, odlučujem na svoje prvo dugo putovanje pogonjeno isključivo strujom", piše Geiger na početku svoje priče.
Problemi s punjenjem baterije
Prema Zagrebu putuje u Porsche Taycanu, koji ima 476 konjskih snaga, a može ići i do 230 kilometara na sat. U teoriji se baterija u Taycanu puni od 5 do 80 posto za 22.5 minuta i puna je do kraja za nekih pola sata. Službeni domet u jednom ciklusu punjenja je do 484 kilometara, piše Geiger.
Ipak, pokazalo se da baš oko punjenja baterija ima najviše problema. U Münchenu je uz mnogo muke uspio večer prije puta napuniti bateriju, te dodaje da bi s dizelom samo svratio na benzinsku crpku i za 5 minuta imao pun rezervoar goriva.
Još jedno negativno iznenađenje slijedi ujutro. Računalo u auto izračunalo je da s gotovo punom baterijom Geiger može prijeći maksimalno 338 kilometara, što je značajno manje od obećana 484 kilometra. "Zbog toga računalo planira dva zaustavljanja za punjenje baterije na putu do Zagreba. Googleovih pet sati puta pretvara se u više od šest sati do cilja", konstatira se u članku.
Baterija se pak brzo ispraznila te je računalo kod Salzburga predložilo novo punjenje, no Geigeru isprva nije bilo lako naći stanicu na punjenje. Na jednoj nije funkcionirao software potreban za punjenje Porsche Taycana.
Solidarnost među vozačima električnih automobila
Postoji još jedan problem kod punjenja: "Zapravo nikad ne teče toliko električne energije koliko je obećano, 160 kW koje je obećao navigacijski sustav ne može se dobiti. Već na početku punjenja dobivam jedva 100 kW, koji iz minute u minutu postaju sve manji."
Geiger dodaje da se sporo punjenje baterije ponavljalo tijekom cijelog puta.
"Punjenje gorivom ostaje bitna razlika u odnosno na automobil s motorom s unutarnjim izgaranjem. U automobilu na akumulator moram razmišljati više o tome i brzu traku na autocesti mogu pravilno koristiti samo s ispravnom strategijom punjenja", piše.
Kao simpatičnu stranu putovanja električnim automobilom taj njemački poslovni čovjek navodi solidarnost među vozačima te napominje da su mu tijekom punjenja uvijek nudili pomoć kada bi nešto zaštekalo. Napominje i da mu je portir u Zagrebu, kada je konačno stigao do cilja, pomogao oko punjenja.
"Putovanje završava u kasnim večernjim satima. Suprotno prognozi Googlea (16 sati) i aplikacije Porsche-Navi (17 sati), u Zagreb stižemo tek nešto prije 20 sati. To je gotovo devet sati za manje od 600 kilometara. Nema radosti, pogotovo jer se vraćam sutradan, a lov mjesta za punjenje baterije kreće ispočetka", zaključuje Thomas Geiger u svojem članku za Der Spiegel.