Screenshot: YouTube
TEZA da uz dobre automobile idu atraktivne djevojke možda je bila najočitija na autosajmovima gdje su polugole ljepotice bile sastavna ikonografija svih štandova. Ta su vremena iza nas.
Hostese su uvijek bile priča za sebe, a proizvođači se nisu libili da ih ogole do granice neukusa. Mini suknje, dekoltei, korzeti i neizostavne potpetice su uz jaku šminku i vječni osmjeh bile uobičajena pojava na ovakvim događajima. Vrhunac bi bilo poziranje uz auto novitete kada su hostese morale biti u pozama koje bi više pristajale sceni u nekom noćnom klubu ili pak soft porno filmu.
No takva su vremena izgleda iza nas. Hostese su kao takve označene nepoželjnima, a zamijenit će ih specijalizirano osoblje ili barem pristojno odjeveni promotori i promotorice. Autoproizvođači su u tome složni i bez kompromisa, a sve kako bi podržali pokret protiv seksualnog nasilja #Me Too, piše Bloomberg.
Ssangyong će tako svoje djevojke odjenuti u sportsku odjeću, a u istom smjeru idu i veliki, Toyota i Nissan. "Ima puno više smisla da koristimo prodajne specijaliste, jer prodajemo aute", izjavila je Sara Jenkins, glasnogovornica Nissana za Švicarsku.
Lexus je potvrdio da neće na svojim štandovima imati fotomodele, a u FCA (Fiat Chrysler Automobiles) su objavili kako su zbog mogućnosti kritike na temu pokreta #MeToo raskinuli ugovore s brojnim ženskim modelima, te odlučili uposliti više muškaraca. I svi će biti vrlo konzervativno odjeveni.
Povod ovakve odluke treba gledati i u tržišnom smislu. Naime, udio žena koje kupuju automobile je u stalnom porastu, pa se tako samo u Velikoj Britaniji broj vlasnica automobila povećao za 66 %. U Njemačkoj trećinu kupaca čine žene, dok je njihov udio u Francuskoj 37 %.
U PSA koncernu se u potpunosti ograđuju od pomisli da bi se koristili seksepilom hostesa u privlačenju posjetitelja: ''PSA Grupa neće nikoga omalovažavati, bilo žene ili muškarce'', stoji u priopćenju uz hashtag #nocarbabes.
Vjerovali ili ne, čak će i Pirelli, poznat po specifičnim kalendarima, odjenuti svoje hostese u odjela. U Lamborghiniju pak kažu kako već dvije godine nemaju klasične hostese, nego posebno obučeno osoblje koje se itekako razumije u automobile.
Nema sumnje, svijet se mijenja. Samo mjesec dana kasnije, kada svoja vrata otvara zagrebački Autoshow, bit će zanimljivo vidjeti jesmo li i mi dio tog svijeta.