Novi Smart#5 je grdosija dugačka gotovo 5 metara

Foto: Smart

SAMO KOJI TJEDAN nakon što su prekinuli proizvodnju modela Fortwo u Hambachu i tako prekinuli posljednje veze s minimalističkom mobilnosti, sada su na drugom kraju svijeta i tjeraju ljude da žele njihov najveći model do sada - grdosiju dugačku 4.75 metara. Ovaj automobil po dužini nadmašuje čak i Mercedes GLC. Time je konačno završena priča o gradskom automobilu.

Najsvestraniji smart ikad

"Više od četvrt stoljeća Smart se zalagao za urbanu mobilnost i pametna rješenja u gradskom prometu", kaže izvršni direktor Dirk Adelmann. "Koncept #5 stoga je možda najneočekivaniji i najsvestraniji automobil koji je naš brend ikad dizajnirao. Njime ostavljamo sve granice iza sebe i otvaramo novi segment za kupce u Europi i ostatku svijeta", dodao je.

Dizajneri naglašavaju da je model iz džungle velikog grada i urbanog okruženja doveden na selo svojim izrazito rustikalnim izgledom. Doduše, on nije prikladan samo za provinciju i terenske avanture. Budući da "petica" izgleda kao da je predugo stajala između Jeepa Avengera i Mercedesa G-klase, prednji dio joj je širok i debeo s masivnom zaštitom od podlijetanja i snažnim lukovima kotača.

Enormna kabina

Unutra je Smart jednako ogroman. S međuosovinskim razmakom od oko tri metra, to se ne odnosi samo na ogroman prostor na pojedinačnim sjedalima u stražnjem dijelu studije, koja će vjerojatno postati konvencionalna stražnja sjedala u seriji, i prtljažniku, što je gotovo prikladno za ekspediciju po Smart standardima.

Dok je rani Smart uvijek izgledao pomalo poput igračke, ovaj koncept sada ni na koji način nije inferioran matičnoj marki iz Stuttgarta. Osim što u GLC-u, primjerice, nema suvozačevog sjedala s naslonom za noge na rasklapanje.

Pametni automobil

Baš suprotno. Kad je riječ o elektroničkoj opremi, čak se i nadolazeća MBUX generacija za sljedeći CLA gotovo čini zastarjelom. Dva ogromna OLED zaslona sjaje u kokpitu, a AMD-ov brzi procesor pokreće pametnog bota, čija umjetna inteligencija ima jednako talenta za razgovor i, prije svega, razumijevanje kao i ChatGPT.

A svatko tko je još uvijek zainteresiran za vožnju automobila, također će imati jednostavan izbor u Mercedesovoj obitelji u budućnosti. Naime, tehnologija od 800 volti jamči nevjerojatno brzo punjenje (do 80 posto u 15 minuta), a kapacitet baterije veći od 100 kWh omogućuje domet od preko 550 kilometara. To bi trebalo biti dovoljno za izlazak iz grada i odlazak na selo.

U Kini od kraja ove, u svijetu sljedeće godine

Broj 5 još uvijek ima prvo ime Concept. No europski šef Dirk Adelmann ne ostavlja sumnje da će ovaj prefiks kratko trajati. Predviđeno je da serija pet krene u prodaju u Kini ove godine, a diljem svijeta 2025. godine. "I, kao što smo navikli od #1, s iznenađujuće malo promjena", kaže Adelmann.

Moguće je da će morati odbaciti osvijetljene deflektore, ali digitalni zasloni za tlak u gumama, svjetlosni potpis na krovnom nosaču i svjetlucanje na vratima inspirirano Swarovski kristalima imaju šanse.

Prije svega, Smart #5 će vjerojatno iznenaditi svojom cijenom bez premca - barem u starom Mercedesovom svijetu. Ako Adelmann doista uspije provesti svoj plan početne cijene daleko ispod 50.000 eura, tada ne samo da će biti jeftiniji od Mercedesa EQA i EQB nego će i novi EQC izgubiti svoju privlačnost.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.