Iznimke od EU pravila. Ovi auti ne moraju imati nove sustave pomoći u vožnji

Foto: Shutterstock

Od prošloga tjedna svi novi automobili koji se prodaju u zemljama Europske unije moraju biti opremljeni brojnim novim sustavima pomoći u vožnji. Jedan od najvažnijih je Advanced Driver Assistance Systems (ADAS), sustav koji predstavlja skup tehnoloških rješenja integriranih u vozila s ciljem poboljšanja sigurnosti vozača, putnika te ostalih sudionika u prometu, uključujući pješake i bicikliste.

Uredba EU 2019/2144 utvrđuje da od 7. srpnja 2024. svi automobili koji se prodaju u Europi moraju imati ovih osam naprednih sustava za pomoć u vožnji (ADAS):

  • Autonomno kočenje u nuždi (AEB).
  • Upozorenje o napuštanju trake (LDW).
  • Inteligentna pomoć pri brzini (ISA).
  • Alcolock u pripremi.
  • Detektor umora vozača (DDR).
  • Znak kočenja u nuždi.
  • Pomoć pri kretanju unatrag (REV) i crnu kutiju (EDR).

Dvije su iznimke

Međutim, Uredba (EU) 2018/858 sadrži iznimku od ovog pravila koja utječe na dvije vrste vozila. S njim će se moći registrirati i prometovati bez navedenih ADAS sustava još jednu godinu, do 7. srpnja 2025., piše AutoKlub.

To su automobili iz kraćih serija proizvodnje ili onih na kraju životnog ciklusa na tržištu. Kratke serije ograničene su na 1500 godišnjih registracija, piše Elmotor. U svakom slučaju, takvim vozilima će biti izdana posebna potvrda.

Iz Carglassa objašnjavaju da će države članice imati mogućnost registracije onih automobila koji su u trenutku proizvodnje imali važeću EU homologaciju. Kako bi iskoristio ovu mjeru, potrebno je da proizvođač podnese zahtjev nadležnom tijelu svake države. U njemu mora navesti tehničke ili ekonomske razloge koji sprječavaju vozila da zadovolje nove tehničke zahtjeve koji uključuju ADAS propise.

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.