Japanski automobilski div Toyota Motor izvijestio je da je drugo fiskalno tromjesečje zaključio sa znatno manjom dobiti zbog slabije prodaje i problema s proizvodnjom na ključnim tržištima SAD-a i matičnog Japana.
Toyotin prihod iznosio je u drugom tromjesečju fiskalne 2024./2025. godine 11.4 bilijuna jena (68.7 milijardi eura) i zadržao se, više-manje, na razini istog razdoblja poslovne 2023./2024.
Operativna dobit potonula je pak za 20 posto, na 1.16 bilijuna jena.
Neto dobit spustila se s 1.28 bilijuna na samo 574 milijarde jena.
Do početka ove godine vodeća automobilska tvrtka u svijetu po prodaji nizala je rekorde zahvaljujući hibridnim modelima koji su kupcima bili atraktivni zbog pristupačnijih cijena u usporedbi s električnim vozilima na baterije.
Zamah je posustao zbog problema s kvalitetom u podružnici za kamione i autobuse Hino Motors, žestoke konkurencije kineskih brendova na najvećem svjetskom automobilskom tržištu, i obustave proizvodnje dvaju modela u SAD-u.
U takvim je uvjetima Toyotina prodaja u Sjevernoj Americi smanjena za devet posto, uz oštar pad operativne dobiti, s 239 milijardi na samo 27.3 milijarde jena. Prodaja na matičnom japanskom tržištu smanjila se za 4.3 posto, a operativna dobit za 28 posto.
Operativna dobit u Kini pala je od travnja do rujna ponajprije zbog viših troškova prodaje koji bi trebali ojačati poziciju Toyote u nadmetanju s cjenovno povoljnim kineskim brendovima.
Zbog problema u proizvodnji u prvoj polovici poslovne godine uprava je u srijedu snizila cilj za ovu godinu za jedan posto, na 10.85 milijuna vozila.