Screenshot: YouTube
NAJJEFTINIJI novi automobil na kineskom tržištu stoji oko 2.400 USD, a poznat je i hrvatskim kupcima.
Suzuki Alto spada u red najdugovječnijih modela, a posebno druga generacija koja se nominalno proizvodila od 1984. do 1988. godine. Model je jedan od popularnijih na indijskom tržištu gdje se do 2013. godine prodavao pod oznakom Maruti 800, a isti se svojevremeno prodavao na hrvatskom tržištu. Posljednja u nizu licenciranih proizvodnji dolazila je iz Daewoo, no tu već govorimo o trećoj generaciji predstavljenoj 1988. godine. Pogađate, u pitanju je minijaturni Tico, koje i danas susrećemo na našim prometnicama.
Uskrsli automobilčić u Kini proizvodi Jiangnan, koji je dio Zotye Grupe. Ime mu više nije Alto, već sad nosi "prestižnu" oznaku TT. Blago rečeno zastarjeli model nudi se uz popust od 5.000 yuana, odnosno po cijeni od prije spomenutih 2.400 USD.
TT "odlikuje" krajnje kompaktno pakiranje koje i dalje pokreće minijaturni motor. Zapremina mu je 800 ccm, ima tri cilindra, a razvija maksimalnih 36 KS i 60 Nm. Pogon je dakako prednji, a zahvaljući četiri-stupanjskom mjenjaču potegne do 120 km/h. Krajnje jednostavno i jeftino održavanje, te potrošnja od 5,2 l/100 km čine ga vrlo popularnim izborom u siromašnijim područjima.
3,3 metara dugačak i tek 1,4 metara širok automobilčić je prava vremenska kapsula koja se nepromijenjena proizvodi više od tri desetljeća.
Promijenili su se proizvođači i ime, no automobil je ostao identičan originalu. Ustvari jedine novosti su plastična imitacija drveta na armaturi i nosač za bocu između sjedala. Sudeći po interesu tako će i ostati još godinama.