Foto: Aston Martin, BMW, Mini
TIJEKOM iduće godine napustit će nas nekoliko automobilskih legendi, ali i modeli za kojima će malotko žaliti.
Dieselgate je natjerao da Volkswagen zbije redove i sreže troškove, ali i da istovremeno iz korijena izmjeni imidž marke. Naglasak je dakako na modernim tehnologijama, posebno kada su pogoni u pitanju. Stoga malo čudi što će električni Audi R8 e-tron otići u mirovinu. Da, električna izvedba Audijevog bolida doista postoji, a proizvedeno ih je manje od 100 komada. Sa obzirom na cijenu od oko milijun eura nije ni čudno, a dodatni problem je bio što se radilo više o konceptu, pa nije ni dobio odgovarajući prostor u promidžbi.
U apsolutni zaborav će konačno i VW Eos, koji se više i ne nudi na tržištu, a zamijene kako stvari stoje neće ni dobiti. Isto vrijedi i za Phaetona, fascinantnu limuzinu i konstantnog gubitaša. Nešto kasnije nakon dva desetljeća prodaje navodno prestaje i proizvodnja VW bube.
Španjolski Seat gasi Alhambru najkasnije 2018. godine, a ista sudbina čeka uz karavansku Ibizu ST i trovratnu SC izvedbu. Škoda je svoju gamu već iščistila umirovljenjem Roomstera i stare Octavije.
U ponudi BMW-a se također očekuje velike promjene. Ona najznačajnija je umirovljenje Z4 roadstera, ali i činjenica da još neko vrijeme neće dobiti nasljednika. Serija 6 je također pod znakom upitnika. Isto vrijedi za Minijevog Pacemana, a upitna je i sudbina nad Land Roverom Discovery (4), kojeg je zamijenio puno "mekši" Discovery 5. Veliko je pitanje hoće li LR u ponudu vratiti rasnog terenca, a o dostojnoj zamijeni za Defendera da i ne govorimo.
Francuske kompanije već su ove godine počele čistiti dvorište. Tako će Citroen i Peugeot napraviti isto što i Renault. Laguna je mrtva, a istim će putem uskoro i C5 i 508.
Dodge Viper, automobil koji nije bio značajan faktor na europskom tržištu, postaje stvar prošlosti, a kako stvari stoje u bliskoj budućnosti neće dobiti nasljednika. Odlazi i Aston Martin DB9, gospodski coupe kojeg je vrijeme definitivno pregazilo.
Iz domene luksuznih vozila odlazi još jedan velikan, i to nakon 13 relativno uspješnih godina. Rolls Royce Phantom je stigao do svog kraja.
U Fiatovoj ponudi apsolutni vladar je 500 čija sve brojnija obitelj dominira. Prvi na listi za odstrel je Punto, dok će u Americi pasti još neki modeli iz FCA grupe.
Japanska Honda gasi sportski CR-Z. Hibridni mališan na tržištu je više od pet godina, a neće dobiti nasljednika. Ranije je europsko tržište napustio Accord. Nissan će pak ugasiti monovolumenski Note, a zamijenit će ga nova Micra.
Kad je pak Hyundai u pitanju sasvim je jasno kako je dolazak nove luksuzne marke Genesis učinio istoimene modele suvišnima. Isti se nisu i vjerojatno neće nuditi na hrvatskom tržištu.
Švedski Volvo je doveo S90/V90 kao apsolutne predvodnike ponude, ali i duhovnog nasljednika S80. XC70 je zamijenjen V90 Cross Country modelom.