S RASTOM cijena goriva opet se aktualizirala potrošnja goriva kao jedna od najvažnijih karakteristika vozila.
Nakon što su veličine dijagonale ekrana i sustavi asistencija preuzeli primat kao najčešće teme o automobilima, aktualna stanja na tržištu diktiraju neke nove trendove. Jedan od njih svakako je potrošnja goriva koja sada ima sve veći udio u kućnom budžetu.
Prelazite li dnevno oko 30 km, to je oko 1000 km mjesečno. Uzmemo li u obzir prosječnu potrošnju od bar 8 l/100 km, to je još donedavno bio trošak od oko 800 kn mjesečno. Danas je to preko 900 kn, pa ako imate dva automobila, računica je jasna - živite sve teže.
Međutim, postoje i automobili čiji se vlasnici ne brinu previše oko potrošnje. Tu ne mislimo na vlasnike vozila s plinskom instalacijom, one skupljih hibrida ili još skupljih električnih automobila, već na vlasnike nekih itekako štedljivih automobila.
Primjerice, početkom 1990-ih takvi su automobili bili Daihatsu Charade, Suzuki Swift i Citroen AX (poslije Saxo), koji su i tada trošili ispod 5 l/100 km. A to je bila drastična razlika u odnosu na najzastupljenija Zastavina vozila koja su s klasičnim rasplinjačima bila duplo žednija, bez obzira na to koliko laganu nogu na gasu imali.
Danas su tu ulogu preuzeli neki drugi automobili, a njima potrošnja usprkos tehnološkom napretku i nije značajno pala. Veći i teži, ovi su automobili ostali na razini nekadašnjih štediša, a to znači da se vrte oko 5 l/100 km.
Tako je britanski magazin What Car? sastavio listu 10 najekonomičnijih automobila, a među njima je malo onih s obiteljskom funkcijom.
Na 10. mjestu je hrvatski i europski bestseler, Dacia Sandero 0.9 TCe (90 KS) koja troši 4.45 l/100 km. Povoljna cijena i mogućnost plinske instalacije čine ovaj model vjerojatno najboljim izborom u krizna vremena.
Dalje slijedi Seat Leon 1.0 TSI s 95 KS koji ima istu potrošnju, ali i osjetno višu cijenu. Nakon Leona idu redom gradski mališani, počevši s Kijom Picanto, preko VW Upa, Škode Citigo i sl, a svi su u rasponu od 4.3 do 4.2 l/100 km. Na trećem mjestu je Up s još slabijim motorom od 75 KS i 4.21 l/100 km. A u samom vrhu je poznato ime, Suzuki, među kojima je Ignis 1.2 jedini koji može trošiti i manje od 4 l/100 km.
Ubacimo li u priču dizelaše, oni koji su svakako vrijedni pohvale su Opel Astra 1.6 CDTI s prosječnih 4.18 l/100 km, Seat Leon 1.6 TDI s minimalno većom potrošnjom te Škoda Superb 2.0 TDI sa 150 KS i prosječnih 4.3 l/100 km, ističe britanski automagazin.
U sve ćemo ubaciti i 1.5 dCi motor iz Renaulta koji također može glatko odraditi prosjek ispod 5 l/100 km, i to u vjerojatno svim modelima koje pokreće. Proširimo li priču na hibride, posebno ove u jeftinijoj razini, koji su i stvoreni kako bi bili štedljivi, jasno je da su svi redom pametna kupovina.