Peugeot 308 SW 1.6 HDI Premium: Obiteljska šminka

USPJEŠNI francuski kompakt predstavlja se u inovativnoj SW izvedbi čime se nastavlja uspješna Peugeotova priča o hibridu dviju koncepcija, karavanske i monovolumenske. Zadržavši atraktivnost izvornika ovaj se model nameće svima koji do komfora u vožnji ne žele doći nauštrb stila.

Veće dimenzije za sobom donose i veću cijenu, no s obzirom na povoljan odnos uloženog i dobivenog, koncepcija kompaktnog karavana bilježi konstantan rast popularnosti. Stoga ne čudi što je konkurencija sve brojnija, a borba za kupcima rezultirala je širokim spektrom aduta koji ide od sportski nastrojenih premiuma upitne praktičnosti, preko klasičnih koncepcija, pa sve do modela koji bi vrlo lako mogli potpasti u segment monovolumena.

Upravo tu naginje Peugeotov kandidat namećući se brojnim monovolumenskim rješenjima inače svojstvenima PSA koncernu, ali i jednim prestižnim detaljem - mogućnošću izbora verzija s tri reda sjedala.

Na prednji kraj ne treba trošiti puno riječi, dovoljno je konstatirati kako se radi o preslici izvornog modela. No, već pogled na bok otkriva značajno povećanje duljine vozila (+22 cm) na okruglih 450 cm koje je na sreću pratilo i povećanje razmaka između osovina, i to za 6 cm na konačnih 271 cm.

Najveće promjene desile su se na stražnjem dijelu vozila dobivenog produljivanjem linije krova. Kao i na prošlog generaciji, primijenjena su za Peugeot standardna rješenja: nasuprotno postavljen nosač, poveća svjetla usječena u bok i naglašeno zaobljeno stražnje staklo. Sve to rezultiralo je stilskim odmicanjem od njemačke klasike i zadržavanje kakve takve doze privlačnosti.

Unutrašnjost se u pogledu dizajne ne razlikuje pretjerano od osnovnog modela. No ipak, boravak u SW je jedinstven, a za povoljan ugođaj s obiljem svjetla pobrinuo se poveći panoramski stakleni krov.

U vožnji na daljim rutama prozračnost i pogled u nebo itekako su dobrodošli, pogotovo ako je na put krenula cijela obitelj. Ne samo da će i oni du drugom redu imati obilje mjesta već će im Peugeot ponuditi avionske stoliće, poslovične pretince, ali i tri neovisno podesiva sjedala.

I ne samo to, ukoliko ne doplatite oko 4.400 kn za treći red sjedala iza njih će vas čekati sa ukupno 573 litre vjerojatno najveći prtljažnik u klasi. Preklopite li pak sjedala na raspolaganju je 1.736 litara, a tu je još i mogućnost preklapanja suvozačkog sjedala.

Kad je pak u pitanju kvaliteta izrade i sama ergonomija 308 SW kao i u slučaju izvornika ne budi veća razočaranja. Udobnost u vožnji je usprkos tome što nema multilink zadovoljavajuća, a za svaku pohvalu je izvedba zvučne izolacije. Serijska oprema paketa Premium uključuje sve što se danas traži, kako u pogledu sigurnosti, tako i ako je po srijedi komfor u vožnji (pogledati tablicu). 

Testni primjerak pokretao je dobro poznati 1.6 HDI dizelaš u snažnijoj izvedbi sa 109 KS i 240 Nm. U gami koju čine tri benzinca (1.4/95 KS, 1.6/120 KS, 1.6 THP/150 KS ) i isto toliko dizelaša (1.6/90 i 109 KS, 2.0/136 KS) upravo se ovaj motor čini optimalnim izborom. 11,9 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 185 km/h maksimalne brzine potvrđuju optimalnost ovog motora, koji ima namjeru potjerati tonu i pol teškog Francuza.

Za sklad vozača i automobila brine se solidni šest-stupanjski ručni mjenjač i vrlo suvereno ponašanje ovjesa. Za svaku pohvalu su i kočnice opremljene povećim diskovima (280/260 mm), no ne i upravljač koji bi ipak mogao biti izravniji. No to se zaboravlja čim na putnom računalo uočite kako je vrlo teško podići potrošnju iznad 8 litara. Recimo kako prosjek testa od 6,7 l/100 km u potpunosti zadovoljava našu potragu za štedljivim obiteljskim automobilom.

I na kraju cijena. Testni primjerak starta cijenom od 168.200 kn čemu valja pridodati i oko5.000 kn dodatne opreme. Nema sumnje, 308 SW je skuplji od konkurencije, ali zato nudi na vitalnim područjima osjetno više od rivala. Prije svega valja reći kako se radi o vrlo prostranom i nadasve funkcionalnom automobilu koji u potpunosti zadovoljava apetite najšireg profila kupaca voznim karakteristikama, opremom, pa čak i vizualnim doživljajem.

Naravno, obitelji spremne na kompromise do svog će limenog ljubimca moći doći i uz manje novca. Primjerice, ulazni model s baznom opremom i osnovnim benzincem ima cijenu postavljenu na 130.700 kn.

Tekst i foto: Miljenko Nikolić

Važnija serijska oprema (razina Premium):

Zračni jastuci za vozača i suvozača

Bočni zračni jastuci
Bočne zračne zavjese

ABS/AFU/ESP

Dodatna oprema                            Cijena (kn)

Paket vidljivost

Cijena testiranog vozila

Cijena osn. modela (1.4 C.P. )

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.