Planirate li za vikend skijanje dalje od Sljemena, evo što očekivati

Foto: M.N.

TROMEĐA tri europske zemlje je omiljena destinacija hrvatskih skijaša, posebno kad se radi o obiteljima s malom djecom.

Oni malo stariji sjetit će se da je prvi grad na ulazu u tadašnju državu bio Jesenice smješten u dubokoj kotlini, a prolaz na zapad nudio je od sutona te iste države tunel Karavanke. Grad je to koji smo mi iz starijih generacija upamtili u školi kao glavnog krivca zagađenja Save. Željezare odavna nema u onakvom izdanju, a Sava je takva kakva je. No upravo tu negdje počinje pravi uspon u netaknutu prirodu Alpi, putu prema krajnjoj točki Slovenije i početku Austrije. A na tom putu nalazi se kompleks Planica, ali i jedno mjesto koje mnogi nepravedno povezuju s bezukusnim kobasicama. Na svega dvadesetak minuta vožnje od prije spomenutih Jesenica i autoceste nalazi se Kranjska Gora, Hrvatima omiljena skijaška destinacija.

Putovanje

Krećete li iz Zagreba dijeli vas oko dva i pol sata vožnje, baš kao i do, primjerice, Karlobaga. Ne žurite li, putovanje možete obogatiti i nekim kratkim izletom, primjerice u Ljubljanu s vrlo zanimljivim zoološkim vrtom, ili još bliže odredištu, na Bled i tamošnje slavne kremšnite. Gužvi u pravilu nema, a jedina potencijalna opasnost je silazak s autoceste koji pojedinim danima zna biti zakrčen kolonom koja se giba prema tunelu Karavanke.

Smještaj

Kranjska Gora nudi bogat izbor smještaja, kako hotelskog, tako i apartmanskog tipa. Ono što ponudu ovdje čini posebno privlačnom obiteljima s malom djecom je što smještaj možete imati doslovno na stazi, i to po pristupačnim cijenama.

Staze

To je prvenstveno obiteljsko skijalište koje u ponudi ima nekoliko zanimljivih staza u ukupnoj duljini od oko 20 km. One najbliže i najpopularnije su staze Mojca (1 i 2) i Rožle za početnike te nešto dulje i strmije Kekec i Dolenčev rut s četirisedežnicom.

Skijališta rade od 9 do 16h, a za noćno skijanje je u pravilu svaki dan spremna jedna staza. Sve spomenute lokacije su opremljene sustavom umjetnog zasnježenja. Tražite li ozbiljnije staze, krenite put Podkorena, gdje se vozi i utrka skijaškog kupa.

Gastro ponuda

Ponuda restorana nije bogata, ali se mogu naći objekti s pristojnom ponudom, kako kvalitetom, tako i cijenom. Ljubiteljima roštilja, peke i općenito popularne hrane Balkana neizostavna lokacija je Lačni Kekec s vrlo solidnom ponudom. Malo je skijališta gdje doslovno na stazi možete pojesti Hobotnicu ispod peke, nastaviti s pečenjem i završiti klasičnom štrudlom od jabuka.

Ostali sadržaji

Mjesto je malo pa je sve nadohvat ruke, a uz gastro objekte na raspolaganju imate i nekoliko škola skijanja i tvrtki za najam ski opreme. Tu je i klasičan supermarket, frizer te nekoliko trgovina ski opremom.

Ako niste fan skijanja, imajte na umu da ovdje imate i drugih sadržaja. Jedinstven je osjećaj kupanje u grijanom bazenu s pogledom na skijašku stazu, a djeci će biti zanimljivo i klizalište na otvorenom.

Volite li šetnju, preporuka je kratki izlet do jezera Jasna gdje na alpskoj plaži možete popiti piće. Oni planinarskog duha mogu se zaputiti dalje u planine, do primjerice poznate Ruske kapelice.

Ugodno putovanje

S obzirom na to da se većinom vozite autocestom putovanje je redom vrlo ugodno, a na odredište dolazite odmorni.

Posebno kad se vozite u autu kakvog smo mi imali prilike isprobati. Nissan X-Trail je u potpunosti ispunio očekivanja. Smještaj stvari i glomazne opreme olakšavaju dvostruka podnica, velik prtljažnik i "rupa" za skije. Putnici će pak najviše cijeniti grijanje prednjih i stražnjih sjedala. Vozač ima na raspolaganju i grijani volan pa straha od zime nema.

Mi ćemo ovdje pohvaliti dva detalja. Jedan je da smo konačno iskoristili otvaranje prtljažnika pokretom noge. Kad nosite skije i pancerice, doista je koristan dodatak. Drugi su doista udobna sjedala kao dio fino pogođene ergonomije.

Kad su performanse u pitanju, startni benzinac s automatskim mjenjačem se pokazao odličnim izborom. Skupi AWD pogon nije u ovakvim avanturama važna opcija, a ako niste fan brzine ulazni motor je odličan izbor. I nema straha, prosječna potrošnja od 7 l/100 km je bila na razini dizelaša.

>> Test Nissana X-Trail možete naći ovdje

Sve u svemu, X-Trail nudi sve što su nudili nekad monovolumeni, ali sada to radi s puno više stila.

Koliko stoji ovakvo vikend skijanje?

To je pitanje koje si mnogi postavljaju.

Računica je vrlo jednostavna. Gorivo će vas, ovisno o autu, stajati oko 300 kn, 115 kn je trošak vinjete, a još 14 kn morate platiti i HAC-u.

Ako želite biti blizu staze, smještaj s doručkom će vas izaći minimalno 110 EUR/noć za sobu, u protivnom i manje.

Ski pass je posebna stavka, a dobra računica je da ćete potrošiti 30 eura po danu i osobi. Za djecu je jeftinije, a klinci rođeni nakon 2014. imaju pravo na besplatni sezonski ski pass. Poželite li ski školu ili instruktora, troškovi rastu do nekih 30 eura po satu ako birate instruktora za sebe.

Dolazimo i do hrane, a ona doista ovisi o apetitu i izboru jela. Ručak za četveročlanu obitelj, ako odete u neku bolju pizzeriju, platit ćete od 30 do 50 eura. Sokovi i pivo su do nekih 3 eura, kava do 2, a kuhano vino na stazi oko 4 eura.

Sve u svemu, za dva dana skijanja četveročlana obitelj će morati potrošiti ukupno oko 2500 kn. Što to znači u odnosu na razvikaniju konkurenciju, dovoljno govori podatak da je tijekom siječnja toliko automobila s HR registracijama da imate dojam da ste u Hrvatskoj. Na sreću, sve ostalo je osjetno bolje. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.