Objavljena karta. Pogledajte kolika je prosječna starost auta u državama EU

Foto: Marko Picek/PIXSELL

Prosječna starost hrvatskog voznog parka prešla je 15 godina (15.14), a osobnih automobila 13 godina. Samo za usporedbu, u 2014., prvoj punoj godini članstva Hrvatske u Europskoj uniji, prosječna starost hrvatskog voznog parka bila je 13 godina, a prosječna starost osobnih putničkih automobila 12 godina. 

Najmlađe automobile voze u Luksemburgu, prosječne starosti 7.6 godina, dok najstarije voze u Grčkoj i Estoniji, prosječne starosti 17 i 16.8 godina.

Ukupno je ove godine bilo 83.828 prvih registracija osobnih automobila kategorije M1 (motorna vozila za prijevoz putnika koja osim sjedišta vozača imaju još najviše osam sjedišta) u Hrvatskoj, dok su prošle godine u istom razdoblju registrirana 34.503 nova i 38.402 rabljena, objavio je u srpnju Centar za vozila. Ove su godine obje brojke porasle pa je tako bilo 39.486 novih automobila i 44.342 rabljena koja su prvi put registrirana.

Najviše benzinaca

Najviše registriranih novih automobila su benzinci (48.8 posto), a kod rabljenih najpopularniji su bili dizelaši (67.8 posto). Ukupni broj električnih osobnih automobila je porastao u odnosu na prvu polovicu prošle godine, pa je tako sada 1415 električnih automobila više na hrvatskim cestama.

Pomoćnik Uprave CVH za tehničke poslove Tomislav Škreblin ističe da polugodišnja statistika tehničkih pregleda vozila pokazuje da starosna struktura vozila nije povoljna te da vozila koja su se prvi put registrirala, bez obzira na povećanje broja registracija, nisu u dovoljnom postotku bila nova da bi se vozni park pomladio.

"Tako smo u prvoj polovici godine zabilježili gotovo 668.000 automobila starih deset i više godina, traktora je u toj starosnoj kategoriji preko 86 posto, a 'najmlađi' su mopedi s tri kotača, s prosjekom od 4.21 godine. Sve navedeno ukazuje na važnost tehničkih pregleda i održavanja ispravnosti vozila jer starija vozila češće od novih trebaju popravke ili zamjenu dotrajalih dijelova i sklopova. No, svako vozilo, pa tako i ono starije od deset godina, može biti ispravno i sigurno za sudjelovanje u prometu uz prikladnu brigu", istaknuo je Škreblin. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.