Poplava "prljavih" dizelaša iz Njemačke? Prijetnja koju sanjaju svi na Balkanu

Foto: Volkswagen

DANAŠNJA vijest kako Njemačka može zabraniti pristup dizelašima u sva veća urbana mjesta odjeknula je svijetom, ali i zagolicala maštu svakog pravog germanofila na Balkanu.

Nebrojeno puta smo čuli onu o tome kako se sve vrati onamo otkud je krenulo, a najčešće se o tome govorilo kroz prizmu državnih prevrata i ratnih sukoba na Balkanu. U novijoj povijesti dogodilo se to Volkswagenu,  koji je nakon što je označen kao svjetski krivac broj 1 u pogledu zagađenja prihvatio osudu. No, i prije nego što je osuđen kod kuće krenuo je u katarzu, električno pročišćenje koje je brzinom munje uklonilo TDI ime iz svega njemačkog u autoindustriji. Stječe se dojam kako je ta kratica uklonjena iz svih glasila, medija i svakodnevnog razgovora, a sada jedino što preostaje je da bude zabranjena zakonom. Baš kao što su to simboli i sve vezano uz pokret s polovice prošlog stoljeća.
 
No na Balkanu vrijede neka druga pravila. I dok po fasadama zgrada i travnjacima opetovano izranjaju ti simboli aveti prošlosti, tako u oglasnicima doslovno šljašte ti isti TDI&Co proizvodi. I traženi su, pa nema razloga da se nakon ove zabrane ne sliju u još većem broju put Lijepe naše, i dalje sve do granica Starog kontinenta. Neka, to znači i manju cijenu, pa će svi ti tamo gore nepoželjni pakleni proizvodi ovdje biti dostupniji, a o poželjnosti da i ne govorimo. Kamo sreće da u svakoj kući bude jedan Golf TDI star par godina, sa svim onim zračnim jastucima, ABS-om i elektronikom koja spašava živote i klimom koja smanjuje stres. Sa obzirom da se zabrana odnosi na automobile sa Euro 5 i starijim standardima to u prijevodu znači da su automobili godišta 2014 ili nešto stariji. 
 
U zemlji u kojoj je jedino govedina u šoping centrima starija od voznog parka svaka promjena ce biti nabolje, pa i dolazak "starih dizelaša". S prosječnom starosti od oko 14 godina, i to sa uračunatom redovito obnavljanom državnom ergelom, "hrvatski auto" je odavna odustao od svih trendova, pa i od onih sa eko standardima. Ti dizelaši kojih se Nijemci odriču za Hrvatsku su tehnološki napredna prometala naglašenog eko karaktera i najveći doprinos sigurnosti u prometu. Država je ionako sve napravila da demotivira hrvatskog kupca od kupovine novog, sigurnog i štedljivog automobila. Kamo sreće da su se prije slili ti nepoželjni dizelaši u naše krajeve, možda bi netko od stotina poginulih na hrvatskim cestama danas još bio živ. 
 
A što se tiče zabrana dizelaša u hrvatskim gradovima ne treba brinuti. Ako smo u nečemu zaostali onda su to poticaji za nove tehnologije, posebno u svijetu automobila. A dok se to ne dogodi neće biti ni zabrana, odluka koje bi oštetile vjerno glasačko tijelo. No to je već visoka politika u kojoj su najčešće igra ispod svake razine. 

*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.