Ovo je Alfa Romeo Tonale, SUV o kojem će se pričati

Foto: Alfa Romeo

NJEMAČKI trio je dobio ozbiljnog rivala u segmentu kompaktnih crossovera.

Nakon višemjesečnog iščekivanja i nekoliko odgoda Alfa Romeo je konačno predstavio novi Tonale, model koji bi u segmentu crossovera trebao ostvariti zapažen rezultat pokraj konkurenata kao što su Audi Q3 i BMW X1, ili pak Volvo XC40 i Lexus NX.

Svi oni koji su očekivali da će Alfa zadržati obećanje pokazano istoimenim konceptom prije 3.5 godina sasvim sigurno neće ostati razočarani. Sprijeda će uočiti nešto veće farove i manju masku, a na boku povratak klasičnih ručica vrata.

Da, Alfa Romeo opet ulazi u probrano društvo, ovaj put uz Stellantisovu pomoć. Iako Tonale dijeli osnovu s Jeppovim Compassom, ovo bi i dalje trebala biti prava Alfa. Tu se prije svega misli na osjećaj u vožnji koji je navodno dotjeran do optimuma. Kad je pak dizajn u pitanju, jasno je bilo da će Talijani opravdati očekivanja.

4.53 metra dug SUV je nekih desetak centimetara kraći od Stelvija, ali zato još izraženije nosi estetsku DNA prethodnika. Postavljen na "telefonke" od 20 cola, Tonale dolazi kao pravo osvježenje u dizajnerskom smislu.  

I u kabini se opet iščitava talijanski stil, ali i stavlja vozač u fokus. Istina, digitalni kokpit stigao je i u Tonale, ali je začinjen prepoznatljivim stilom s dominantnim DNA prekidačem za izbor stila vožnje s pripadajućom ambijentalnom rasvjetom. Spomenimo i novu generaciju infotainmenta s TomTom navigacijom, 4G mrežom i Android Auto/Apple CarPlay povezivanjem.

 

Ponuda prostora morala bi niti na razini Compassa, a to nikako nije loše. 2636 mm razmaka između osovina idu u prilog ideji o prostranom i komfornom vozilu. Računajte i s 500 litara prtljažnika, odnosno 50 l manje kod hibrida. Upravo tako, Tonale je prvi Alfin model dostupan u elektrificiranoj izvedbi, ali ne i električnoj. 

Kupci biraju između 1.5 Turbo Hybrid benzinca u verziji sa 130 i 160 KS, te plug-in hibrida s 1.3 turbo benzincem i maksimalnih 275 KS. Potonji očekivano ima i pogon na sve kotače, a 100 km/h postiže za 6.2 sekunde uz električni doseg do 80 km (baterija kapaciteta 15.5 kWh).

Svi se dobro sjećamo kako je premijera jednom bila otkazana upravo zbog pogonskih motora, odnosno nedovoljno dobrih performansi predviđenih hibrida. Sada su navodno dotjerani do savršenstva, a to znači da se voze gotovo kao klasični motori, a istovremeno drastično smanjene potrošnje goriva. U Alfi kažu kako će Tonale gotovo pola vremena moći voziti bez upliva benzinskog motora. 

Pridodamo li svemu temeljito revidirano podvozje, i Tonale bi se trebao voziti kao prava Alfa. Nažalost, ručni mjenjač više nije opcija.

Oprema je očekivano prvoklasna, a predvođena je sustavima asistencije vozaču koji obuhvaćaju i inteligentni prilagodljivi tempomat. Prevedeno, Tonale sam održava brzinu i razmak te drži automobil u traci. 

Službeni početak prodaje zakazan je za 4. srpnja, a cijene će biti objavljene bliže datumu tržišnog lansiranja. Realno, očekujte start na oko 30.000 eura.

 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.