MNOGI vjeruju kako bi klasični automobili mogli opstati zahvaljujući tzv. e-gorivima, a sada doznajemo da je to vrlo izgledna opcija.
Možda najglasniji zagovornik e-goriva je Porsche. Svjestan da nema tog električnog automobila koji može dostojno zamijeniti ikone poput Porschea 911, njemački proizvođač već godinama radi na razvoju tehnološki i financijski održivih tehnologija proizvodnje e-goriva.
Već godinama surađuje sa Siemensom, ali i drugim renomiranim tvrtkama u okviru konzorcija ENAP. Nedavno je profunkcionirao i pogon HIF Globala u Čileu u čije širenje je Porsche samo ove godine odlučio uložiti još 75 milijuna dolara. Pogon će ove godine proizvesti oko 130.000 litara sintetskog goriva.
Ideja e-goriva je proizvesti ugljično neutralno sintetsko gorivo koje će se moći koristiti na "običnim“ vozilima koja danas koriste fosilna goriva. Stvar funkcionira, a Porscheov GT3 cup već sada vozi na to gorivo.
Oliver Blume, prvi čovjek Porschea i ovog tjedna proglašeni šef cijelog koncerna VW, otkriva i kako je cijena sintetskog goriva već sada u proizvodnji oko 2 dolara po litri, što je vrlo blizu današnjim cijenama fosilnih goriva.
Blume pritom otkriva kako 911 nastavlja živjeti. Uskoro će ponuditi hibridnu izvedbu 911-ice kojom ulaze u novo doba usklađujući se sa željama njemačke vlade o daljnjem smanjenju ovisnosti o naftnim derivatima.
On pritom ne bježi od elektrifikacije: "Naša ambicija je da preko 80% prodanih primjeraka do 2030. godine budu električni. Naš prvi električni model Taycan je veliki uspjeh s dvostruko većom prodajom ove godine u odnosu na ionako uspješnu prethodnu sezonu.“
Međutim, Blume je realist i upozorava kako trenutno našim planetom vozi preko milijardu automobila na fosilna goriva. I vozit će još desetljećima. I upravo zato vidi rješenje u e-gorivu. Jedini preduvjet je održiva proizvodnja, odnosno korištenja alternativnih izvora energije, a sve kako bi utjecala na smanjenje ugljičnog otiska.
U Porscheu ističu još jednu prednost e-goriva. Proizvedena iz vode i ugljičnog dioksida ekstrahiranog iz zraka, s primjenom za automobile, zrakoplove i brodove, imaju prednost u odnosu na čisti vodik jer se mogu lakše transportirati.