BRETT BERK s portala Autoblog kaže da je prvi Amerikanac koji je posjetio najnovije Rimčevo sjedište na zagrebačkoj periferiji. Imao je priliku probati Rimčev najpoznatiji proizvod - Neveru.
Berk u svojoj recenziji piše da je Rimac s Neverom već porušio svjetske rekorde u kočenju i ubrzanju - uključujući ubrzanje od 0-96 km/h za samo 1.7 sekundi. Kaže i da Rimac planira postići još jedan svjetski rekord, a tiče se najveće postignute brzine unutar zgrade.
"Tehnologija u Neveri djeluje u korist iskustva vožnje"
"Veći dio vožnje obavio sam na autocestama, u selima i na brdima Hrvatske. Rimac provodi dvotjednu kontrolu kvalitete za svaku Neveru koju izgradi, uključujući do 500 milja testne vožnje, i to se vidi. Svi spojevi su ravni iznutra i izvana; sve radi kako treba i automobil ne škripi poput egzotičnih talijanskih automobila iz 1970-ih ili Tesla iz 2020-ih. Možda je to rezultat iskustva osnivača i izvršnog direktora Mate Rimca s vlastitim Modelom S, o kojem mi je rekao da je kvaliteta materijala prihvatljiva samo 'ako vam nije previše stalo, ako niste baš zaljubljenik u automobile i ne brinete o svim detaljima interijera i sličnim stvarima'", piše Berk u recenziji.
Piše da tehnologija na Neveri djeluje u korist iskustva vožnje, za razliku od primjerice na talijanskoj Pininfarina Battisti.
"Način rada Range maksimizira učinkovitost dajući prednost prednjim motorima iako čak i u tom načinu opseg sa 120 kilovatsata baterijskih paketa smještenih ispod poda kroz središnji tunel i iza sjedala prema Rimcu može doseći oko 300 milja. Međutim, ne možete računati na to ako planirate napraviti nekoliko ubrzanja od 0-96 km/h za 1.7 sekundi. Punjenje od 0 do 80% traje samo 25 minuta putem 350-kilovatskog brzog punjača izmjenične struje iako Rimac tvrdi da automobil može podnijeti brzine od 500 kW kada infrastruktura za punjenje to omogući.
Način rada Cruise pruža mekše postavke ovjesa i manje agresivne ubrzanje i upravljačke ulaze. Sport način podiže razinu na svim tim područjima. Najviše sam oscilirao između ova dva načina, prvi na širim cestama, drugi na vijugavim cestama. Oba načina šalju snagu na motore prednjih i stražnjih kotača - stražnji proizvode značajno više snage - ali ograničavaju izlaz na 70% maksimalnih konjskih snaga. To nije neuobičajeno za automobile s iznimnim snagama, ali ovdje se čini kao posebno dobra ideja.
"Bilo je poput sna u kojem osjećate da padate. U crnu rupu"
Način rada Track dodatno zateže i poboljšava stvari, omogućujući svih 1914 konjskih snaga i 1725 funti-stope okretnog momenta da dosegnu oba kraja automobila. Način rada Drift šalje svu raspoloživu snagu na stražnje gume i isključuje stabilnost i kontrolu trakcije, omogućujući vam da odigrate sve mučne fantazije koje možda imate o skupim Michelin gumama širine 315 milimetara", piše Berk.
"Za ubrzanje od 0-96 km/h na stazi koristili smo način rada Track, što je prikladno. Koliko god sam se pokušavao pripremiti za iskustvo kada će mi mozak i unutarnji organi biti gurnuti unatrag s 1.5 g, stvarnost jurnjave naprijed u Neveri predstavljala je određenu prepreku. Upravo sam pojeo tradicionalni hrvatski ručak, ali nisam osjećao mučninu. Više je bilo blage dezorijentacije, kao da nisam mogao u mozgu procesuirati tu brzinu. Nije bilo poput onog sna kada otkrijete da možete letjeti. Više kao onaj u kojem osjećate da padate. U crnu rupu. Prema Mate Rimcu, ovo iskustvo može biti relativno", dodaje.
"Vjerojatno sam doživio jedno od najvećih ubrzanja koja ću ikada iskusiti u autu"
"Kada su prvi vlakovi izašli, konsenzus znanstvene zajednice bio je da ljudi nisu stvoreni za putovanje velikom brzinom", rekao je.
"Mislim da su rekli da će vam mozak eksplodirati pri brzini od 35 milja na sat", piše Berk citirajući Rimčeve riječi.
"Mogu potvrditi da ubrzanje od 0 do 90 km/h u manje od 2 sekunde nije uzrokovalo takvu cerebralnu pukotinu. Ipak, bilo je neugodno shvatiti da sam vjerojatno upravo doživio jedno od najvećih ubrzanja koja ću ikada iskusiti u automobilu. Barem ono 'samo s gumama, bez trikova', kako je Rimac naglasio, nagovještavajući zlokobno da ima takve trikove u rukavu", nastavlja dalje Berk u svojoj recenziji.
"Iznenađujuće, Nevera je bila prilično udobna"
"Iznenađujuće, Nevera je bila prilično udobna kako na cesti tako i na stazi. Njenom računalno upravljivom suspenzijom apsorbirane su nepravilnosti, a iako ima sustav podizanja automobila - koji djeluje na sva četiri kotača, a ne samo na prednji dio - nije bilo potrebe za korištenjem, čak ni pri prelasku preko ležećih policajaca koji označavaju ulaz u mnoga hrvatska naselja. Još jedan primjer kako automobil nadilazi fizička ograničenja.
Kočenje je nešto drugačija priča. Iako su svjetski rekordni diskovi očito vrlo sposobni, brzina i okretnost kojima se Nevera može pohvaliti možda su me spriječili da u dovoljnoj mjeri razmotrim masu automobila. Sustav pogona na sva četiri kotača s raspodjelom okretnog momenta vjerno distribuira snagu od pojedinog motora u svakom kotaču kako bi maksimizirao prianjanje i pruža dodatnu pomoć kada stvari krenu krivo na cesti ili stazi, ali treba imati na umu da inercija u automobilu težine 5100 funti nije nimalo inertna.
"Rimac ima osjećaj da ima prednost od 3-5 godina pred konkurencijom"
Rimac je privukao velika ulaganja od Aston Martina, Bugattija, Koenigsegga i drugih tvrtki, koje su ga angažirale kako bi pomogao u razvoju performansnih električnih proizvoda. To su velika imena. Ali Mate Rimac ima osjećaj da njegova tvrtka ima prednost od tri do pet godina pred konkurencijom. I siguran je da će nastaviti istaknuti sebe.
"Rimac mora biti više lud, pobunjenik, raditi stvari koje su možda nezamislive", rekao je. "Jer možda prije šest ili sedam godina nije bilo zamislivo da električni automobil ubrzava u manje od 2 sekunde od 0 do 60. A ono što želim napraviti sljedeće je raditi još stvari koje su danas možda nezamislive", zaključuje svoje iskustvo Brett Berk.