Renault se udružio s kineskom inženjerskom tvrtkom kako bi razvio svoj gradski automobil Twingo po cijeni nižoj od 20.000 eura, nakon što su pregovori s Volkswagenom o potencijalnoj suradnji završili bez uspjeha.
Dva su poduzeća procjenjivala mogućnost zajedničkog razvoja svojih ulaznih gradskih električnih vozila. No Volkswagen će ipak samostalno raditi na svojem sličnom modelu ID 1, koji će u proizvodnju ući 2027. godine.
Renaultu će umjesto toga pomagati neimenovana kineska proizvodna tvrtka, za koju se vjeruje da je dobavljač, a ne proizvođač automobila.
"Želio sam pokazati da europska industrija može raditi zajedno kao tim, stoga mislim da je ovo izgubljena prilika", rekao je izvršni direktor Renault Grupe Luca de Meo za Reuters nakon završetka pregovora, no rad na Twingu je nastavljen.
Retro supermini trebao bi biti predstavljen krajem 2025. godine, a u prodaji bi se trebao naći u prvim mjesecima 2026. godine, prema trenutnim planovima. Završetak koncepta dogodio se početkom ove godine, a Renault se obvezao na 24-mjesečni razvojni ciklus.
De Meo je za Autocar izjavio da je partnerstvo s neimenovanom kineskom tvrtkom ključno za postizanje ovog ambicioznog razvojnog vremenskog okvira i pronalaženje učinkovitosti koje tvrtka može primijeniti kako bi smanjila troškove.
Na pitanje kako će Renault učiniti Twingo profitabilnim, rekao je: "To ćemo postići radikalnom promjenom proizvodnog inženjeringa i nabave komponenti."
Kakav je Renaultov plan
Plan Renaulta je da više ne traži od dobavljača da svaku veliku komponentu razvija iznova, po detaljnim specifikacijama, nego da se, kad je to moguće, koristi ono što već postoji u drugim autima.
"Imamo istraživanja koja dokazuju da će novi Twingo imati 75% manji utjecaj na okoliš od prosječnog europskog automobila sada", rekao je De Meo. "Kad bi svi automobili u Parizu bili mali i ekonomični kao Twingo, oslobodili bismo prostor na cestama ekvivalentan površini od 60 nogometnih igrališta! A Pariz je prilično mali grad..."
Ubrzanje razvoja malih električnih automobila poput Twinga posebno je važno u ovom kontekstu, sugerirao je De Meo, jer "vlasti će zatvarati gradove za automobile s motorima na unutarnje sagorijevanje".
Šef Renaultove proizvodnje Bruno Vanel rekao je da suradnja s kineskom tvrtkom znači da Renault ima bolji uvid u "tehnologiju koja dolazi i možemo bolje prilagoditi nove tehnologije, preuzeti manje rizika i trošiti manje na razvoj".
Renault još nije odlučio koja će tvornica proizvoditi Twingo, ali Vanel je rekao da industrijski kompleks ElectriCity, smješten na sjeveru Francuske, omogućava lokalnu proizvodnju po konkurentnim cijenama.
"Imamo baterije koje se proizvode i sastavljaju blizu tvornica. Električni motor se gradi nedaleko od toga [u Cléonu]. Tvornica koja proizvodi Scenic i Mégane proizvodit će Renault 5 – dakle, svi električni automobili u prilično velikim količinama, što smanjuje trošak", zaključio je Vanel.