Rimčev robotaksi ne vozi. Robotaksiji Googlea od jučer dostupni svima u San Franciscu

Foto: EPA

Mate Rimac je danas predstavio robotaksi Verne. Iako je obećao da će pokazati robotaksi u akciji, to se nije dogodilo. Dvaput je pokušao pozvati vozilo na pozornicu, ali auto se nije pojavio. Rimac ga je pozivao putem aplikacije, ili je to barem tako predstavio na pozornici. 

No, jednoj drugoj kompaniji koja razvija projekt robotaksija stvari više polaze za rukom. Kompanija Waymo, u vlasništvu Googleove tvrtke Alphabet, jučer je objavila kako je njihov robotaksi postao dostupan cijeloj javnosti San Francisca. Waymo sa sjedištem u Kaliforniji je pionir tehnologije samovozećih vozila, piše Reuters.

Na projektu robotaksija radi od 2009.

Tvrtka na projektu robotaksija radi od 2009., a 2020. je pokrenula svoju prvu taksi uslugu. Kompanija je 2021. u San Franciscu započela s testnim projektom u kojem je bio limitiran pristup vožnjama. Jučer je kompanija priopćila da sada svatko u gradu može zatražiti vožnju putem aplikacije.

Dodala je da se oko 300.000 ljudi, više od četvrtine stanovništva San Francisca, upisalo na listu čekanja. Waymova usluga je tako sada dostupna u San Franciscu, Phoenixu i Los Angelesu, a sljedeći je na redu Austin u Texasu, prenosi AFP. 

Istraga 22 nesreće

Tvrtka Waymo navodi da su testne vožnje pokazale da njezini automobili bez vozača voze sigurnije od ljudi. No glavni američki regulator za sigurnost prometa (NHTSA) je ranije ovog mjeseca otvorio istragu nakon izvješća o 22 incidenta s robotaksijima tvrtke.

NHTSA navodi da su incidenti uključivali sudare s nepokretnim i polustacionarnim objektima kao što su vrata i ograde, sudare s parkiranim vozilima i slučajeve u kojima robotaksiji nisu "poslušali" uređaje za kontrolu sigurnosti prometa. 

Regulator je pokrenuo sličnu istragu Zooxa u vlasništvu Amazona nakon što su se drugi vozači zabili u njihove konvertirane Toyota Highlandere jer su prebrzo zakočili. NHTSA je također pokrenula istrage o Fordu i Tesli. 

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.