Globalna prodaja električnih i plug-in hibridnih vozila snažno je porasla u lipnju, ali blaže nego u prethodnom mjesecu, naznačivši stabilizaciju nakon kolebanja potražnje u prvoj polovini godine, uz ključnu ulogu Kine, pokazuju podaci tvrtke za istraživanje tržišta Rho Motion.
U lipnju je širom svijeta prodano 1.4 milijuna električnih i plug-in hibridnih vozila, za 13 posto više nego u istom prošlogodišnjem mjesecu, izračunali su u Rho Motionu.
Tempo rasta tako se stabilizirao blizu razine s početka proljeća, nakon gotovo 20-postotnog skoka u svibnju i travnju i naglog posustajanja u veljači, iskazanog u stopi rasta od samo tri posto. Prodaja je u Kini u veljači pala za 12 posto zbog novogodišnjih praznika, da bi u proljeće nastavila skokoviti rast.
Pala prodaja u Europi, porasla u SAD-u, Kanadi i Brazilu
Kina je u činila više od 60 posto svjetske prodaje u lipnju, istaknuo je stručnjak na podatke Rho Motiona Charles Lester, i 25 posto više prodanih vozila nego u istom prošlogodišnjem mjesecu.
Prodaja u Europi pala je za sedam posto, a najviše se smanjila u Finskoj, Irskoj i Nizozemskoj. U Italiji poskočila je pak za 34 posto zahvaljujući državnim subvencijama, navodi Lester.
U SAD-u i Kanadi prodano je šest posto više električnih vozila nego u prošlogodišnjem lipnju.
Brazil se izdvajao trostruko većim brojem prodanih vozila nego u lipnju 2023., zahvaljujući kineskom BYD-u.
"Rast neće biti ambiciozan kao što su se mnogi nadali"
"Kompletna slika pokazuje da rast industrije u 2024. godini neće biti ambiciozan kao što su se mnogi nadali, pa smo snizili svoje prognoze prodaje za pet posto, na 16.6 milijuna električnih automobila", navodi stručnjak Rho Motiona.
Lani je prema izračunima Rho Motiona prodano ukupno 13.3 milijuna električnih automobila, za 31 posto više nego u 2022. godini.