STELLANTIS je ranije objavio kako do 2030. godine planira u Europi nuditi isključivo električne automobile.
Ipak, to ga ne sprječava da nastavi razvoj konvencionalnih pogona pogonjenih benzinom i dizelom. U Stellantisu tako rade na prilagodbi svojih pogona za sintetska goriva. I što je važnije, koncern trenutno provodi sveobuhvatna testiranja kompatibilnosti svojih pogonskih motora sa sintetskim gorivima.
Testiranjima su zahvaćeni motori lansirani od 2014. godine naovamo, a radi se o ukupno čak 28 obitelji motora. Nastojanja su to kojima koncern nastoji smanjiti ugljični otisak svim preostalim od 28 milijuna motora, koliko je od 2014. godine lansirao u Europi.
Stellantis provjerava emisije, snagu motora, pouzdanost i generalno utjecaj primjene e-goriva na spremnik goriva, filtere i sustav dovoda, i to na motorima proizvedenim od 2014. do 2019. godine.
"Udvostručujemo našu borbu protiv globalnog zatopljenja testiranjem ugljično neutralnog goriva kao komplementarnog rješenja našem holističkom pristupu dekarbonizaciji", rekao je izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares. “Iako ostajemo postojani u provođenju naše agresivne strategije elektrifikacije, također moramo pronaći pametne alternative za rješavanje problema emisija CO2 za 1.3 milijarde postojećih ICE automobila.
Podsjetimo, primjenom sintetskih goriva, odnosno tzv. e-goriva smanjuje se emisija CO2 za oko 90%, tvrde zagovaratelji njihove primjene. U slučaju Stellantisa to bi značilo redukciju CO2 emisija u razdoblju od 2025. do 2050. godine od oko 400 milijuna tona CO2, poručuju iz Stellantisa. Orijentira radi, recimo kako je Velika Britanija tijekom prošle godine ispustila ukupno 331 milijun tona CO2 u atmosferu.