ONO što je bio Megane potkraj prošlog milenija, to bi mogao postati Austral u godinama koje slijede. Testirali smo ga u tržišno najzanimljivijem izdanju.
Podsjetimo, Renault je u SUV vode ušao pomalo stidljivo. Prvo je tu bio Scenic RX4, pa i povišeni Kangoo, a onda je stigao i prvi SUV model - slabo zamijećeni Koleos. U međuvremenu se Koleos, dolaskom nove generacije, protegnuo do perjanice Renaultove game, dok je kao nasljednik predstavljen oku vrlo ugodan Kadjar.
Kadjara je pak naslijedio Austral i pritom postao model koji će biti izvorište okosnice povišene game. Produljena inačica preuzima slavno ime Espace, šminkerska coupe izvedba nosi zvučno ime Rafale, a treba tek biti predstavljen.
Usporedimo li Austral s prethodnikom, odmah se stječe dojam osjetno većih dimenzija. Prije svega se radi doista o dojmu jer su kotači stjerani u same kuteve, a povećanje na papiru je tek nekoliko centimetara u duljinu. Ono bitno je da plus osim duljine mjeri i međuosovinski razmak, a tek minimalno širina vozila.
Nema sumnje, Austral je atraktivno skrojen SUV monolitnog nastupa. Osim dojma veličine, veseli upravo taj impozantan nastup i dojam kvalitete. Minimalni zazori između pojedinih dijelova, brojni ukrasni detalji i atraktivan LED potpis začinit će estetiku novog Renaulta. Dodatni plus je veliki izbor palete alu naplataka i dostupnih nijansi karoserije. Testna kombinacija 19-inčnih kotača i sjajne plave boje odlično mu je sjela.
Tek pogled u unutrašnjost otkriva koliko je velik napredak Renaulta između dva prije spomenuta modela. Nema sumnje, Renault je sad zakoračio u gornji dom, a miris premiuma je definitivno tu. Kvalitetni materijali, originalan dizajn i digitalni kokpit drže Australovu kabinu u trendu, a nakon što odradite prve kilometre, i jednom od najkomfornijih u segmentu.
Prostranost i ergonomija sprijeda su odlični, a žaliti se ne mogu ni putnici straga. Ponuda prostora je nesumnjivo osjetno bolja od prethodnikove, a isto govori i prtljažnik s osnovnih 500 litara. Ipak je ovo Renault pa se može računati i na nekadašnju praktičnost MPV-a. Tako je stražnja klupa uzdužno pomična za 16 cm i ima mogućnost regulacije kuta naslona, što pak otvara različite konfiguracije prijevoza i povećanje prtljažnika za čak 75 l. Pretinaca, doduše, nema u podnici, ali su zato na vidljivim mjestima prisutni.
Posebno veseli pretinac ispod avionske ručice na konzoli čijim se pomicanjem bira između odlagališta i nosača za boce. Pretinac je i ispod odmorišta za ruku, a postoji i u krovu, zajedno s ogledalom za nadzor putnika straga.
Kod stražnje klupe nalazimo dva USB-C priključka za punjenje i ventilacijske otvore te preklopni središnji naslon za ruke s dva držača za čaše.
Renault s Australom uvodi i neke novine. Prva je pomalo nespretan smještaj ručice mjenjača na stupu iza volana, a druga uvođenje operativnog sustava OpenR temeljenog na Googleu. Navigacija je na osnovi Google Mapsa i nudi stanje prometa u realnom vremenu, dok je samo uređenje zaslona vrlo prepoznatljivo i sada još sličnije tabletu ili mobilnom telefonu. Visoka rezolucija oba zaslona podiže dojam, kao i brzina odziva operativnog sustava.
MultiSense je i dalje tu, s trendi tipkom na volanu, ali sada nudi potpuno nova grafička rješenja mjernih instrumenata. Ima ih četiri, a iako lijepe, nama nijedna nije najbolje sjela. Razlog je logičan jer nema više klasičnog izgleda mjernih instrumenata.
Drugi pogon znači 1.3 turbo benzinac u kombinaciji elektropokretača i 12 V baterije, što u konačnici znači 158 KS i 270 Nm. Upravlja se CVT mjenjačem koji je tijekom sedmodnevnog testa možda bio i najslabija karika. Naime, zbog nedostatka uglađenosti i povremenih trzaja traži privikavanje. Već nakon par stotina kilometara stvari sjedaju na svoje i noga se privikne na pravilno doziranje gasa. Isto vrijedi i za ručicu mjenjača koju u početku znate zamijeniti za onu brisača vjetrobrana.
Maksimalna brzina svih verzija Australa limitirana je na 175 km/h, što je apsolutno dovoljno da se vozi u zakonskim okvirima. S druge strane, ubrzanje ove motorne izvedbe je 9.7 sekundi, što jasno sugerira kako će ova opcija zadovoljiti većinu korisnika. Prosječna potrošnja tijekom sedmodnevnog testa s većim odjelom autoceste je na koncu bila 7.5 l/100 km, što ocjenjujemo vrlo povoljnim.
Dodatno u prilog slabijih motornih izvedbi ide mekše podešeno podvozje. U duhu pravih francuskih putnika, Austral pruža visoku razinu udobnosti. Pritom se ipak ne naginje previše te uvjerljivo drži putanju. Birate li pak top izvedbu s hibridnim pogonom, preporuka je doplata za 4Control advanced sustav upravljanja na sve kotače koji će omogućiti osjetno bolju voznu dinamiku, ali i manevarska svojstva u skučenim uvjetima.
Austral dolazi s četiri paketa opreme (Equilibre, Techno, Techno Esprit Alpine i Iconic Esprit Alpine) te tri opcije pogona (mild hybrid 140, mild hybrid 160 auto, ful hybrid 200). U svim slučajevima pogonski su prednji kotači, a izvedba s pogonom na sve kotače nije dostupna. Testni primjerak spada u sredinu ponude i jednu od boljih u segmentu. Takva mu je i cijena od 35.190 eura, odnosno 38.920 eura s doplatama, što ga čini tržišno i najzanimljivijom opcijom.
Cjenik Austral by Index.hr on Scribd