OVAJ auto osim imena malo toga dijeli s prethodnikom.
Jedini gradski automobili koji su mogli parirati talijanskima, bar kad su u pitanju dizajnerske vrednote i voznost, jesu francuski aduti. Otkad je Renault izbacio Clio II, a Peugeot 206-icu, snage su se na tržištu gradskih modela itekako izmijenile. A bio je tu i Citroen C3, model koji je krenuo u nekom drugom smjeru. Istina, Fiesta i Polo su ostali na vrhu, ali...
Sve rečeno bilo je u prošlom mileniju, ali uz jednu bitnu razliku. 206 je opstao i nakon dolaska nasljednika, 207-ice, a mnogi ga prizivaju i danas kao jedan doista jako dobro posložen automobil. U međuvremenu je Peugeot prešao granicu od 4 metra, ali i zakoračio u digitalno doba. Tzv. i-Cockpit na koji se mnogi ni danas nisu navikli je bio start novih vremena, a sada s novom generacijom Peugeot obistinjuje najave – ulazi u premium.
Najljepši u klasi
Nema sumnje, novi 208 je najljepši u klasi. I dok glavnog konkurenta (Clio) uspoređuju s broj većim Meganeom, ovdje usporedbe idu dalje za bar dvije klase. Da, uzor je bio 508, vjerojatno estetski najbolje pogođen veliki model u posljednjih nekoliko sezona. I tu ne mislimo samo na kljove, kandže i ostale dijelove lava već i na cjelokupni dojam automobila, izvedbu i voznost.
A ako ćemo o dizajnu, ono što je dobro je da usprkos rastu dimenzija 208 izgleda vrlo kompaktno, gotovo nabito. I prethodnik je znao mamiti poglede, ali ovaj jednostavno izaziva. Naravno, u izvedbi s LED potpisom je još privlačniji, ali najviše ipak ide na račun sklada linija u sprezi s kontrastno istaknutim detaljima na pravim mjestima. Primjerice, straga je to crno lakirana letvica između svjetala, a sprijeda velika maska čiju monolitnost narušava tek registarska pločica. Ne treba ni napominjati d aj erast duljine i pad visine kumovao dobrom nastupu.
Rezime dizajna je da je Peugeot uspio ono što nije od 206, a to je auto kojem se divimo i divit ćemo se.
Papir pak kaže da je 208 dugačak 4055 mm (+ 93 mm), širok 1745 mm (+ 6 mm) i visok 1430 mm (- 30 mm), a međuosovinski razmak iznosi 2540 mm (+ 2 mm).
Tehnološki potkovan interijer
Peugeot 208 je predstavljen pred više od pola godine, ali u pogledu interijera još ga nitko nije prestigao. Tajna modernog izgleda leži u i-Cockpitu, sada u 3D izvedbi. I dok vam minijaturni volan stoji u krilu, vi ćete preko njega gledati u 3D projekciju informacija. Digitalni zaslon ima sposobnost dubinskog prikaza informacija, a moguće je kombinirati nekoliko različitih prikaza. Preglednost i vidljivost su odlične, grafika vrlo oštra, a jedina zamjerka ide brzini izvedbe – sve promjene na zaslonu dešavaju se s vremenskom zadrškom.
Tu je i središnji zaslon, nažalost opet s integriranim komandama klimatizacije. Infotainment radi očekivano dobro, a odmah ispod nalaze se oku i prstima izuzetno ugodne komande dodatnog podešavanja klime, zaključavanja i sl. U dnu je lakirana površina koja se pritiskom otvara i otkriva policu s bežičnim punjačem.
Bravo, to je najkraći komentar koji ćemo uputiti na izvedbu prednje armature. Sve miriše na premium, pa i udobnost prednjih sjedala.
Ponuda prostora je nešto oskudnija, ali samo straga gdje se ipak pokazuje da čuda nisu moguća. No, i dalje je iznad prosjeka, p ai bolja od direktnog roivala iz domaćih redova.
Sve u svemu, ako vas nisu osvojile vanjske obline, onda će zasigurno uspjeti sadržaj. A svakim danom, kako ćete ga upoznavati, ovaj auto će vam biti draži.
Vozan kao veliki
208 je postavljen na novu CMP (Common Modular Platform) platformu koju bije glas velike prilagodljivosti, ali i solidnosti. Prvo se očituje u dostupnosti električnog pogona, a drugo u mirnoći kojom auto grabi kilometre.
Možda je i u ovom segmentu prevlast učvrstio moderan benzinski motor, ali nama se dizelska opcija jako svidjela. Gotovo da je takva motorizacija postala zabranjeno voće, međutim potpuno neopravdano. 1.5 BlueHDI odlikuje miran rad, a u kombinaciji sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem pokazuje agilnost benzinca.
102 KS pri 3500 o/min i 250 Nm pri 1750 o/min u maksimumu su odlične vrijednosti, a to potvrđuju i tvornički podaci. Snaga se prenosi putem 6-brzinskog ručnog mjenjača, ubrzanje do 100 km/h odradi za 10,2 sekunde, dok je krajnja brzina 188 km/h.
Gradski automobili su posljednjih godina odrastanje najbolje pokazali u gutanju kilometara na otvorenoj cesti. Suvereno grabe visokim putnim brzinama, drže visok ritam bez zamaranja putnika, a pritom su štedljivi. Ovaj 208 s dizelašem je najbolji primjer. Snažan je, brz i štedljiv. Bez problema vozi satima na 140, 150 km/h, a trošit će ispod 6 l/100 km.
Pritom imajte na umu kako je ovdje naglasak stavljen na komfor. Udobniji i tiši model ćete teško naći u ovim gabaritima, a to ćete s euvjeriti tek nakon višesatne vožnje kada ćete iz auta izaći odmorni i zadovoljni. Da, ovo je dokaz da se ne mora sjediti povišeno u nekom pomodnom crossoveru da bi vam trtica, leđa i noge ostali čitavi.
U ponudi su četiri razine opreme: Like, Active, Allure i GT Line. Testni primjerak iz sredine opremljenosti nudio je potpunu opremu, kako u pogledu stila tako i kad su sigurnost i komfor u pitanju. Ono što bismo mi rado još ubacili svakako je navigacija,
>> Cjenik i specifikacija opreme: Peugeot 208
A kao što smo nedavno, pri dolasku modela na tržište, već govorili, start ponude je na 99.895 kuna za benzinca od 75 KS i Like razinu opreme. Dizelska ponuda kreće od 129.940 kuna, a u slučaju testne izvedbe cijena je 142.840 kn za Allure, odnosno 155.203 kn sa brojnim doplatama.
Puno ili malo, procijenite sami, ali je sasvim sigurno da dobivate jako puno. Točnije, vrlo lijep i kvalitetan auto vrlo uvjerljive (dizelske) motorizacije i potpune opreme.
Dodatna oprema:
● Metalik Crvena Elixir 4.300,00 kn
● Pretinac za bežično punjenje mobitela 1.000,00 kn
● Dodatno zatamnjena stakla 900,00 kn
● Visio Park 1 (stražnji senzori za pomoć pri parkiranju sa kamerom) 1.900,00 kn
● 16" standardni rezervni kotač "SOHO" 950,00 kn
● DAB radio (Digital Audio Broadcasting), 7" touch screen & Mirrorscreen 1.250,00 kn