Testirali smo Nissan Juke u hibridnoj izvedbi

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

NISSAN Juke nije možda originalan poput prve generacije, ali je osjetno komforniji i praktičniji. Dolazak hibrida dodatno je začinio ponudu. 

Svima nam je još dobro u sjećanju Nissanov potez kad je prvo zaprepastio automobilski svijet modelom Qashqai, a onda i modelom Juke. Dva je puta uhvatio autoindustriju na lijevoj nozi i napravio pravi posao, prvi put s dopadljivim obiteljskim crossoverom, a drugi put broj manjim gradskim crossoverom nekonvencionalnih mogućnosti. Sjetite se samo verzije s 1.6 turbakom i pogonom na sve kotače.  

Moderan izgled

Danas vrijede neka druga pravila, a prije svega vezana uz smireniji stil vožnje s eko predznakom. Odrasli su i vlasnici Jukea prve generacije pa sada trebaju više mjesta, prije svega za potomke. Još ako se zadrže agresivan japanski stil i nekonvencionalne obline, nitko sretniji. 

A Nissan je upravo to napravio. Juke je ostao prepoznatljiv, ali danas crossover s velikim naplatcima, izbačenim bokovima i dvostrukim svjetlima više nikoga ne ostavlja bez teksta. I konkurencija je naučila gradivo pa Juke gubi na originalnosti. Ipak, Nissanovi poklonici bit će sretni što je Juke u formi koja je dulja (+75 mm), šira (+29 mm) i viša od prve generacije (+13 mm) ipak dijelom zadržao prepoznatljive linije i moderan nastup. 

>> Testirali smo novi Nissan Juke, urbani crossover velikih mogućnosti

Kvaliteta ispred mode

Iznutra nešto drukčija priča. Kad smo se prvi put susreli s ovim modelom prije nešto više od dvije godine, konstatirali smo dvije stvari – veći komfor i originalne detalje. Danas sve to nije toliko originalno jer je i konkurencija narasla pa je ponuda prostora, doduše osjetno bolja od prethodnika, ali na razini prosjeka klase. 

Reći ćemo kako se u Capturu sjedi udobnije, ali isto tako je dojam da je kvaliteta na Nissanu bolja. Tome u prilog ide i kratak komentar vlasnika Renault Kadjara, koji je ostao iznenađen zvukom zatvaranja vrata na Nissanu, ali i solidnošću plastike na prednjoj armaturi. Klasu veći Kadjar ipak nema tu solidnost. 

Od originalnih detalja opet ćemo spomenuti odlično Bose ozvučenje sa zvučnicima u naslonima za glavu. S druge strane Nissan i dalje drži svoj infotainment koji sada definitivno izgleda zastarjelo. Pohvalit ćemo zato vrlo preglednu ploču s instrumentima koja nije u potpunosti digitalizirana, kao i vrlo solidnu ergonomiju vozača.

Mjerni instrumenti su prilagođeni pogonu pa klasični okretomjer zamjenjuju indikator korištene snage i punjenja baterije, dok analogni pokazivač pokazuje i stanje napunjenosti baterije, na isti način kao i količinu goriva u spremniku. 

I jedna posebnost. Birali ste hibrid, a to znači i nešto manji prtljažnik. Osnovni volumen pao je s 422 na 354 litra. 

Hibrid za štednju

Renaultov hibridni pogon već smo imali prilike isprobati na Renaultima. Ovdje se ne radi o punjivom hibridu, već klasičnoj kombinaciji gdje je sustav zatvoren. Čini ga 1.6 atmosferski benzinac od 69 kW (i 148 Nm) i elektromotor od 36 kW (i 205 Nm), starter generator od 15 kW i litij-ionska baterija kapaciteta 1.2 kWh. Ukupno govorimo o sinergijskom učinku od 143 KS.

U praksi, posebno u gradskim uvjetima hibrid solidno funkcionira. Kreće se i vozi na struju do 55 km/h, naravno ako je baterija dovoljno napunjena, a tijekom mirnijeg stila vožnje benzinac se uključuje uglađeno i bez trzaja. Ponekad se zna zaletjeti, ali to su već boljke svojstvene većini hibrida. 

Praksa kaže kako ćete se gradom voziti i s manje od 5 l/100 km, prosjek je nešto više, a u pravilu više od 7.5 l/100 km nije nikad na meniju. Držite li gas do poda, iskusit ćete uzorna ubrzanja, veliku buku, a koji put i zbunjenost samog pogona. Topla je preporuka voziti smirenije, baš kao što se traži od hibrida. Prosjek testa od 6.5 l/100 km potvrđuje oko 20% manju potrošnju u odnosu na benzinca.

Vozaču se nude tri moda vožnje (Standard, Eco i Sport) koji mijenjaju težinu servoupravljača, osjetljivost papučice gasa, razinu regenerativnog kočenja i rad klime, a tu je i opcija e-Pedal koja omogućuje stil vožnje "s jednom nogom“ kad popuštanje pritiska papučice gasa ujedno znači izraženo usporavanje (-0.15 g). 

Papir kaže kako hibridni Juke do stotke stiže za 10.1 sekundu, a ne može preko 166 km/h. Praksa pak da je Juke skloniji smirenijoj vožnji, ali ima dovoljno zalihe za sigurna pretjecanja i brze manevre. Nissan rezimira kako u usporedbi s benzincem pogonski sklop pruža 25 posto više snage od benzinskog motora, uz smanjenje potrošnje goriva do 40 posto u gradskom ciklusu i do 20 posto u kombiniranim uvjetima.

Cijena jeftinije vožnje?

Stižemo i do cijene. Ponuda za Nissan Juke kreće od 165.145 kn za izvedbu s 1.0 DIG-T 114 benzincem i Visia paketom opreme. Želite li DCT automatski mjenjač, start je na 184.417 kn za opciju s Acenta razinom opreme, što je plus od 12.800 kn. 

Želite li ovakav hibrid, znajte da je start na 219.866 kn, ali s još bogatijim N-Connecta paketom opreme. Prevedeno, radi se o doplati od 26.200 kn u odnosu na ekvivalentno opremljenog benzinca s automatskim mjenjačem. 

Razlika nije mala, ali hibridna izvedba donosi nižu potrošnju, veću ugodu vožnje u gradskim uvjetima te bolje ubrzanje uz nešto manju maksimalnu brzinu. Rezime bi bio kako za sve one koji prakticiraju uglavnom gradsku vožnju, hibrid ima smisla. S aktualnim cijenama goriva, razlika u cijeni poništit će se nakon nekih 90.000 km. 

 

Cjenik Nissan Juke by Index.hr on Scribd

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.