POPUT manje Qashqaija i X-Trail je u novom izdanju prigrlio hibridnu tehnologiju, a pritom se iskazao kao jedan od najudobnijih putnika na duge staze - obiteljski SUV kojeg treba uzeti u obzir.
X-Trail je uz Toyotin RAV4 jedan od najpopularnijih SUV-ova na svjetskom tržištu, dok je u Hrvatskoj cijelo vrijeme ostao pomalo zapostavljen. Nepravedno, jer se iza tada nenametljivog dizajna krio vrlo upotrebljiv i nadasve komforan SUV. Sada u novom izdanju najveći Nissan na našem tržištu ide korak dalje.
Možda i dva, jer uz daleko atraktivniji izgled i luksuzniji interijer prigrlit će najnaprednije tehnologije te se predstaviti ne samo kao veći brat Qashqaija, već i kao jedan od najsposobnijih obiteljskih SUV-ova.
Krenimo redom. Doista, X-Trail se u prednjoj polovici uvelike oslanja na spomenuti Qashqai.
U svom četvrtom izdanju X-Trail je ujedno i najatraktivniji te će usprkos brojnim rivalima znati izboriti svoje mjesto. Osim sportski agresivno krojene prednjice, dojmljiv je i s boka gdje silueta otkriva atraktivnu liniju potenciranu velikim aluminijskim kotačima, sjajnom kromiranom lajsnom te dvobojnom kombinacijom s crnom dekoracijom i integriranim krovnim spojlerom.
Stražnji kraj ne otkriva puno, tek svjetlima naglašava izbačena ramena, a dvobojni odbojnik osigurava opet dozu robusnosti. Kad se sve zbroji dolazimo do impresivnih mjera, 4680 mm duljine, 1840 mm širine i 1725 mm visine, ali i jednog od estetski bolje pogođenih SUV-ova globalnog karaktera.
U kabini vaš čeka moderno krojen interijer s digitalnim kokpitom i 12.3-inčnim središnjim zaslonom. Preglednost i kvaliteta materijala su odlični, a ono što svakako zaslužuje pohvalu su udobnost prednjih sjedala i ergonomija. Sjedi se vrlo udobno, prostora je napretek, a opremom i sustavima asistencije X-Trail ulazi u sam vrh ponude.
Komforno je i straga, a tu ćemo spomenuti kako je moguće prilagođavati interijer uzdužno podesivom stražnjom klupom i reguliranjem kuta naslona. Pristup drugom redu sjedala sada je još jednostavniji zahvaljujući stražnjim vratima koja se otvaraju pod kutom od gotovo 90 stupnjeva. Prtljažnik standardno guta odličnih 575 litara.
Toči se benzin, ali je vožnja nečujna
Novi X-Trail isprobali smo u najatraktivnijem izdanju. E-Power smo već spoznali na manjem Qashqaiju, a radi se o hibridu koji koristi benzinski motor isključivo za generatorski rad, odnosno za punjenje baterija. Dakle, ovdje nema mehaničke veze između motora s unutrašnjim izgaranjem i pogonske osovine te nije moguće punjenje baterije iz vanjskog izvora - nije plug-in hibrid.
Testni primjerak je bio u e-4orce izdanju, što znači da ima obje pogonske osovine, odnosno dva elektromotora. Prednji je snage 150, a stražnji 100 kW te je to ujedno najveća novost. 1.5-benzinac sa 116 kW i 250 Nm za generatorski rad te malena baterija poznati su s manjeg Nissana. Dodatak stražnjeg elektromotora povećava ukupne performanse pogonskog sustava na 214 KS i 525 Nm, što se plaća dodatnih oko 3000 eura u odnosu na prednjepogonašku inačicu s 204 KS i 330 Nm.
Ako se pitate kako sve ovo funkcionira bit ćemo kratki - odlično. Usprkos povećim gabaritima i masi koja prelazi 1.8 tona ovako motorizirani X-Trail je u vožnji agilan, pa čak i poletan. Ako ne silite vozit ćete uglavnom u tišini uz uzorna startna ubrzanja. Baterija kapaciteta 1.73 kWh se brzo prazni, ali i brzo puni, a jedino bitno u praksi je da poriva ne nedostaje. Uz to, izmjena faza se događa bez trzaja u tišini.
Dakle, korisnik uvijek vozi na struju, ali jedina briga je da prati potrošnju benzina. Ako se pitate koliko u praksi troši, valja dati neke ekstremne vrijednosti. Tako će X-Trail u gradskoj vožnji trošiti i manje od 6.5 l/100 km, a na otvorenoj cesti pri brzinama koje se još mogu zakonski tolerirati potrošnja će se popeti i do 9 l/100 km.
Potonja brojka dolazi kao posljedica revnijeg rada benzinca na višim okretajima, a koja je uvjetovanja većim potrebama za energijom kao što je vožnja autocestom visokim brzinama ili primjerice konstantna vožnja na uzbrdici. Kad se sve analizira, deklarirani prosjek od 6.5 l/100 km i nije toliko nedostižan.
U praksi se vožnja odvija nečujno te nimalo ne zamara ni vozača ni putnike. Takvo je i podvozje s vrlo ugodnim izlaznim karakteristikama koje naglasak stavljaju na udobnost. Usprkos velikoj masi X-Trail ima vrlo uravnoteženu voznu dinamiku, a vjerojatno kao odlično balansiranog pogona s optimiziranom raspodjelom okretnog momenta.
Upravljački sustav možda nije najprecizniji, pa u konačnici ostavlja dojam vožnje američkog krstaša, i to isključivo u pozitivnom smislu. Službeni podaci kažu kako X-trail postiže 100 km/h za 7 sekundi i vozi sve do 180 km/h.
Od brojnih sustava asistencije valja spomenuti novi ProPilot koji automatski regulira brzinu vozila, koči i ponovno pokreće vozilo. Prati mrtvi kut pri prestrojavanju, kao i uvjete na cesti te preporučuje korekciju putne brzine.
Polako dolazimo i do cijene. Ponuda starta iznosom od 34.516 eura koliko stoji ulazni model s Visia paketom opreme i benzincem u formi blagog hibrida. E-Power ponuda kreće od 38.843 eura, a pridodamo li svemu e-Force pogon start je na 45.166 eura, ali od bogatije razine Acenta. Konačno, testna izvedba predstavlja top izdanje Tekna+, a to ujedno znači i cijenu od 54.823 eura.
Da bude jasnije ovaj paket opreme uključuje sve, pa i Nappa kožu, 20-inčne naplatke te Bose premium audiosustav. Jedino što ovdje treba doplatiti je produljeno jamstvo na 5 ili 8 godina za 790 eura te vanjsku boju koja u metaliku stoji 600 eura, a dvobojna 1060 eura. Ukratko, ovo je trenutno najbolji Nissan u ponudi i jedna od najboljih opcija u potrazi za komfornim obiteljskim SUV-om.
Cjenik Nissan X Trail by Index.hr on Scribd