NOVI Nissan Juke zadržava sve dobro od prethodnika, ali uporabnu vrijednost podiže na novu razinu. Jedan je od rijetkih crossovera koji imaju smisao.
Vjerovali ili ne, prošlo je punih deset godina otkako je Nissan zaprepastio svijet modelom Juke. Baš kad je konkurencija osvijestila da ih je Qashqai sve pomeo, stigla je Nissanova laka konjica i opet ih uhvatila na spavanju. Da, Juke je ponovio recept starijeg i većeg brata unijevši potpis crossovera u urbani svijet.
Osvježena receptura
Istina, bilo je i ranijih pokušaja, ali nitko se prije nije nametnuo toliko originalnim i napadnim dizajnom. I dok se, primjerice, godinama prije Fiatova Multipla činila odbojnom, Juke je u većem djelu publike kojoj se obraća izazvao odobravanje, pa čak i izraženu dozu simpatije. S dvostrukim svjetlima, odignutom karoserijom i izbačenim bokovima izgledao je moćno i, što je bitno, vrlo originalno.
Sada je pak stigao nasljednik i je nastavio pravim putem.
Genotip prethodnika je definitivno zadržan, i to nebitno govorimo li o prednjem kraju s dvostrukim svjetlima specifičnog oblika ili pak izbačenim bokovima, Juke je bio i ostao prepoznatljiv. Uostalom, kojem automobilu ove klase bi 19-inčni kotači toliko pasali? Šteta samo što i diskovi nisu veći.
Najkraće rečeno, novi Juke je u formi koja je duža (+75 mm), šira (+29 mm) i viša od prve generacije (+ 13 mm) zadržao prepoznatljive linije i pomirio ih s najnovijim dizajnerskim trendovima Nissana. Dovoljno za epitet najoriginalnijeg u klasi.
Bolji i iznutra
Ne treba biti previše upućen u automobilski svijet da se zaključi kako je novi Juke prostraniji od prethodnika. Tako jednostavno mora biti, posebno kada se razmak između osovina poveća za čak 105 mm. I kvalitetniji po pitanju materijala i izrade. Međutim, ono što veseli je da dizajneri nisu izgubili maštu. Opet su tu originalni detalji, a nalazimo ih u zvučnicima Bose u naslonima za glavu, lakiranima straga, ali i u središnjoj konzoli, koja i dalje sliči torzu motocikla.
Infotainment nije Renaultov, nego nudi što i ostali Nissani, pa i trunku više. Grafika nije najbolja, a ni prikaz okoline putem kamera nije najčišći. Ali je zato funkcionalnost odlična, a i veseli što kokpit još uvijek nije digitalan. Možda bi digitalna ploča bila primjerenija mlađoj klijenteli, ali nekako nam se ova ipak više sviđa, baš kao i činjenica da je klimatizacija odvojena od infotainmenta.
Ono što se odmah osjeti su udobna sjedala. I pripazite, grijanje je jako moćno, pa stražnjicu usije već nakon desetak sekundi. Druga stvar koja zavređuje pohvalu je prtljažnik. Dolazi u dvije razine i guta čak 432 litre. Sve u svemu, ponuda će u potpunosti zadovoljiti manje obitelji, osim ako nemate dijete košarkaških mjera. U tom slučaju, položena linija krova će sputavati dulje vožnje.
Jedan, ali vrijedan (motor)
Nema moćnog turbaka, nema dizelaša, a nema ni hibrida. U ponudi je samo jedan motor. 1.0 T-GDI je trocilindrični turbak, usuglašen sa sedam-stupanjskom automatikom. Daje 117 KS 180 Nm, a nakon sedam dana prakse možemo konstatirati kako je prava mjera. Juke je s njime vrlo agilan, može i potegnuti, a potrošnja je vrlo razumna i u pravilu ne prelazi 7,5 l/100 km.
Jedinu pažnju zahtijeva automatika, koja ubacivanjem u D ili R reagira s malim odmakom pa auto ponekad cukne. Ostalo je solidno, pa čak i više od toga. Na raspolaganju imate lijeni Eco program rada, ali i Sport koji će u kombinaciji s ručicama iza upravljača probuditi trkača u vozaču. Ne na duge staze, jer Juke ipak nije trkač. 11,1 sekundi do 100 km/h i 180 km/h su najbolje što može.
Ne treba napominjati da je sigurnosni aspekt na ovom automobilu u potpunosti zadovoljen. Konstrukcija je i čvršća, preglednost zahvaljujući tanjim nosačima bolja, a aktivni sustavi su svi na broju. Istaknut ćemo sustav aktivnog tempomata s držanjem vozila u traci u okviru PROPilot sustava. Također, vrlo je revan i sustav automatskog kočenja, pa ako vam netko u traku penetrira koji milimetar očekujte aktivaciju sustava sa zvučnim upozorenjem, ali i naglim kočenjem. Nama se ipak najviše dopao sustav nadzora prometa pri kretanju unazad, te onaj koji brine za mrtvi kut.
A cijena?
Nissan Juke starta ponudom u izvedbi 1.0 DIG-T 117 Visia sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem te stoji 132.828 kuna. Najskuplji je model N-Design s DCT mjenjačem i stoji 186.256 kuna. U potonjem slučaju je apsolutno sve uključeno, pa i više od onog što je realno potrebno.
Cjenik Novi Nissan Juke by Index.hr on Scribd