Testirali smo Renault Captur, glavnog šminkera među crossoverima

Foto: Luka Šangulin (Index.hr)

RED najmanjih crossovera više nije tako malen. Naprotiv, odrasli su, uozbiljili se i izgradili svoj stil, a Captur je najbolji dokaz.

Punih šest godina izdržao je Renaultov crossover na europskom tržištu i uspješno se othrvao brojnoj konkurenciji. Nenametljivog simpatičnog nastupa, ali i ponudom bez izraženih slabih točaka, Captur je dogurao do 1,5 milijuna prodanih primjeraka, a to definitivno nije malo.

Sada na sve to dodajte još ozbiljniju i brojniju konkurenciju, ali i puno veće zahtjeve. Vjerojatno i apetite. U takvom ozračju se našao novi Captur koji mora dostojno naslijediti prethodnika, ali i poslužiti kao prvi izbor onima koji prije nisu razmišljali o takvom automobilu, poput primjerice nekadašnjih vlasnika karavanskog Clija. 

Rast dimenzija

Stilska poveznica s prethodnikom postoji, ali je sada puno bliža dojmu ostatka game. Stoga ćete i s kilometra udaljenosti znati da je to Renault, ali nećete biti sigurni da je Captur. Nimalo čudno za auto koji na prelazu generacije naraste gotovo 11 centimetara u dužinu. Pritom je veći i trag kotača pa je dojam kako je i Captur narastao barem jedan konfekcijski broj i stigao u društvo gdje stoluje, primjerice, VW T-Roc.

Ako pak tražite puno stila, dobit ćete ga. Naravno, uz doplatu, jer za velike naplatke, dvobojni eksterijer i atraktivna svjetla treba platiti, najčešće dodatno.

Renaultovski stil u novom izdanju

Ako se negdje vide godine onda je to u kabini. Trend digitalizacije je izuzetno brz, a ritam lansiranja novih standarda sve brži. Ono što je prošle godine bilo napredno u premiumu, danas se nudi na nižim klasama. 

Nema sumnje, konzumerizam je u autoindustriju zašao duboko i slijede nam velike promjene. A usporedite li samo kabine prve i druge generacije bit će vam sve jasno. Novi je tako dobio puno veći i čišći središnji zaslon, a isto vrijedi i u pogledu digitalnog kokpita od 10 inča. U korak je s vremenom, baš kao i opcije koje su ponuđene. 

Mi ćemo ipak radije pohvaliti kvalitetnije materijale te ukupno osjetno prestižniji dojam potenciran podesivom ambijentalnom rasvjetom. Pozicije gdje je Captur stagnirao su bile velike novosti prethodnika, a to su ergonomija, doduše uz rast prostranosti, te inovativna rješenja poput ladice ispred suvozača. Spomenut ćemo ipak poluskrivenu policu ispod središnje konzole, te podatak kako pretinci nude ukupno 27 litara zapremine.

I da, sjedala su i na ovom modelu mekana pa je komforom Captur definitivno sustigao veće modele u segmentu, barem sprijeda. 

Priču o interijeru završavamo pohvalom. Ovdje i putnici straga imaju otvore ventilacije, ali i dva USB priključka, što su stvari koje još uvijek ne viđamo kod rivala. Stražnja klupa je uzdužno pomična 16 cm pa po potrebi prtljažnik može narasti i do 536 litara.

Vrhunski motor

Nećemo lagati, ovaj motor nije tržišno najzanimljiviji (zbog cijene), ali je najbolji. 1.33 turbak naprosto oduševljava. Daje do 130 KS i 220 Nm, a odlično se nosi i s EDC mjenjačem s dvije spojke i sedam stupnjeva prijenosa. Ako je dobar Mercedesu, mora biti i Capturu, zar ne? Najveći problem je što je ova kombinacija rezervirana za top razine opreme, a njih biraju rijetki. 

Ovako motorizirani Captur se lako vozi. Zaliha snage je impresivna, Sport mod je gotovo suvišan, a linearna isporuka snage omogućit će limuzinski stil vožnje. Šaltanje putem poluga iza upravljača je dobrodošlo za vikend-izlete ili vožnju zavojima, ali u svakodnevnom korištenju ga nećete gotovo nikada koristiti. Privikavanje se traži tek u startu, kada mjenjaču nedostaje uglađenosti pa zna malo cuknuti. U Sport modu pak možda malo predugo drži isti stupanj. 

Ukupni prosjek nakon gotovo dva tjedna korištenja je oko 7 l/100 km, a maksimum u gradskim uvjetima ne prelazi 8 l/100 km. Captur je sada stabilniji, posebno pri višim brzinama, a vrlo uvjerljive su i kočnice, s prednjim diskovima od 280 mm sprijeda, ali i bubnjevima straga. 

Tvornica kaže da Captur može povući do 193 km/h, na 100 km/h je nakon 9,6 sekundi, a prosječna deklarirana potrošnja je 5,8 l/100 km. 

A cijena?

Konačno dolazimo i do cijene. Renault Captur kreće cijenom od 121.200 kuna.

Testni primjerak uključuje top izvedbu, Edition One, što uključuje izuzetno bogatu opremu, najjači motor i automatski mjenjač ima cijenu od 193.900 kuna. A kada tomu dodate i niz opcija, cijena se i uz popuste penje preko granice od 200 tisuća. 

Pritom računajte da i za Captur vrijedi akcijska ponuda koja uključuje produljeno jamstvo, četiri zimske gume i popust do 5000 kuna. 

>> Cjenik, specifikaciju opreme i ostale informacije možete naći ovdje.

Oprema Edition One

17“ alu naplatci • LED svjetla • PDC sprijeda i straga + kamera • automatska parkirna kočnica • senzori kiše i svjetla • 9,3“ infotainment + USB, bluetooth, WiFi • Multi Sense • automatska klima • grijanje prednjih sjedala, volana i vjetrobrana • keyless sustav • el. paket (stakla + retrovizori) • senzori kiše i svjetla • putno računalo • tempomat • sustavi asistencije (automatsko kočenje, kontrola razmaka, držanje vozne trake) • zatamnjena stražnja stakla • krovni nosači • volan i mjenjač presvučeni kožom

Dodatna oprema:

dvobojna metalik karoserija, plava + crna (4.700 kn) • automatsko parkiranje i kamera 360° (2.900 kn) • 10“ info zaslon (1.900 kn) • uzdignut središnja konzola s naslonom za ruke (1.150 kn)• aktivni tempomat (2.500 kn) •  Paket Sigurnost - čitanje znakova, upozorenje na bočni nailazak vozila straga, nadzor mrtvog kuta (2.300 kn)  • rezervni kotač (650 kn) Paket zima – grijanje volana, sjedala, vjetrobrana (0 kn)

Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.