ŠTO drugi misle, u Mazdi govore, pa su tako glasno izrekli ono što se malo koji proizvođač usudi.
U Mazdi čvrsto stoje na zemlji i pritom rezoniraju na temelju aktualnih trendova. To ih je već koštalo pa su nedostatak vizionarskih odluka platili kašnjenjem u procesu elektrifikacije. Ne zanima ih previše ni downsizing, a o odustajanju od dizelaša ni ne pomišljaju.
Naime, iako potražnja za dizelašima pada još od Dieselgate afere, činjenica je da potražnja postoji. I toga su u Mazdi svjesni pa tako i dalje nude dizelaše, čak i na novim modelima. Mazda CX-90 se nudi na određenim tržištima, a u ponudi je i s 3.3-litrenim dizelašem. Druge opcije su 2.5 hibrid i 3.3-litreni turbo benzinac.
Europi bliži model CX-60 se uz plug-in hibrid s 327 KS nudi i u dizelskoj inačici s 3.3 dizelašem od 200 KS, odnosno 254 KS. Slabiji dizelaš dolazi u kombinaciji sa stražnjim pogonom, što je u ponudi SUV-ova doista rijetkost.
Australski Car Expert je pritom doznao kako u Mazdi dišu po pitanju dizelaša.
"Ako kupci žele dizel, sve dok se možemo uskladiti s propisima o emisijama na učinkovit način, sve dok to možemo činiti, željeli bismo nastaviti proizvoditi dizele", rekao je voditelj programa Mazde CX-90 Mitsuru Wakiie.
Podsjetimo, Mazda je prošle godine iznenadila automobilski svijet predstavivši dva nova redna šest-cilindarska motora. Ponuda dizelaša ograničena je na tržišta na kojima postoji izražena potražnja za takvim pogonom. Tu se posebno ističe Japan gdje je ponuda Mazdinih dizelaša najbogatija i uključuje modele Mazda 2, Mazda 3, Mazda 6, CX-3, CX-30, CX-5 i CX-8. Na hrvatskom tržištu dizelski motori nude se samo na modelima CX-60 i CX-5.
Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA) udio dizelaša na tržištu EU je 2017. godine iznosio 44 posto, a 2021. godine je pao na 25 posto. U prvih šest mjeseci ove godine udio dizelaša na tržištu novih automobila u EU je iznosio tek 13.4 posto. U lipnju je prodano više električnih automobila nego dizelaša.