Veliki povratak Lotusa nošen najradikalnijim sportašem

 Foto: Lotus

NAKON teških vremena u kojima je trećina radne snage zauvijek napustila pogone najekstravagantniji živući auto-proizvođač sa Otoka predstavlja dosad najagresivniji i dakako najradikalniji model u povijesti. 
 
Naravno, skoro sve rečeno vrijedi zaboravimo li na trenutak Morgana, Bristol, Caterham i još nekoliko engleskih manufaktura koje su još uvijek na životu. Međutim, ono što je sigurno je da Lotus ove godine bilježi rast prihoda, a prvi puta će nakon 1970-tih godinu završiti u plusu. A kada mu ide dobro Lotus ima lufta da ode korak dalje i predstavi još lakši i još moćniji automobil. No, prije nego što se posvetimo novitetu moramo spomenuti i ono loše - Lotus će u skladu s trendovima u ponudu uvrstiti kompaktni SUV model, a sve kako bi nastavio s povećanjem naklade. Trenutni saldo je oko 2.000 primjeraka godišnje, 600 više no lani, a za sigurnu budućnost im treba vjerojatno bar dvostruko više. Ideja je to zbog koje se Colin Chapmann okreće u grobu. 
 
Vratimo se vedrijim temama i Lotusovom novitetu. Ime mu je Exige Sport 380, a radi se o najlakšoj i najsnažnijoj izvedbi modela u povijesti. Od svog prethodnika, modela Sport 350 lakši je 25 kg zahvaljujući obilatijem korištenju karbona, ali i novim sjedalima, te Li-Ion bateriji.
 
S 1.066 kg ukupne mase Lotusu je dovoljno 380 KS i 410 Nm da zavlada stazom. A daje ih Toyotin 3.5 V6 motor i pritom osigurava da automobil uhvati 100 km/h za 3,7 sekundi uz 286 km/h maksimalca. Naravno, pod pretpostavkom da ste za upravljač sjeli natašte, ali i odabrali izvedbu sa ručnim mjenjačem. Zanimljivo je da modifikacije motora prati veći spremnik goriva, vjerojatno na zahtjev postojećih korisnika
 
Lotus Exige Sport 380 je poput većine svojih prethodnika ubojica modernih sportaša koji možda izgleda neozbiljno poput igračke, no na cesti je neuhvatljiv. Od pomoći je i do 140 kg downforcea, kao i činjenica da ima jedan od najboljih ovjesa ikad ugrađenih u neki cestovni automobil. 
 
A kad smo kod cijena recimo kako na njemačkom tržištu ponuda kreće od 89.900 EUR. 
Komentare možete pogledati na ovom linku.

Pročitajte više

 
Komentare možete pogledati na ovom linku.