VOLVO je s ciljem optimizacije akustičkih karakteristika svojih automobila osposobio specijalni laboratorij u kojem će se provoditi opsežna testiranja svih budućih modela švedskog proizvođača.
Novi laboratorij smješten je u novim prostorijama u samom centru proizvodnog Volvo kompleksa u švedskom Torslandu. Izuzetno izolirana akustička komora donosi optimalne preduvjete za testiranje zvučne slike cjelokupnog automobila. Također, podloga laboratorija realno dočarava podlogu po kojoj se vozilo svakodnevno kreće i stvara zvučni efekt vožnje po asfaltu.
Rad na dizajniranju automobilskog zvuka podijeljen je u tri dijela. Detektira se iritirajući zvuk (škripanje, zveckanje, tutnjava i brujanje puta i sl), zvuk koji informira (zvuk motora, kontrolni indikatori i sl) i poželjan zvuk koji impresionira (zvučna kulisa motora, zvuk zatvaranja vrata). Najkraće rečeno, zvukovi iz prve grupe nastoje se eliminirati, dok se preostale dvije naglašavaju.
Primjera radi, u razvoju impresivnog zvuka motora najdalje se došlo s V8 motorom, smatra menadžer zvučnog centra Johan Stenson, inače veliki obožavatelj pet-cilindarskog motora u Volvu 850.
U skoroj budućnosti ovdje će se testirati plug-in hibridi, koji nude kombinaciju električnog i dizelskog motora i samim time predstavljaju izazov sa stanovišta generiranja zvuka. Osim toga, sa sigurnosne točke gledišta, izuzetno je važno da pogon u električnom modu bude dovoljno bučan za ostale sudionike u prometu.
Volvo zvučni laboratorij je proradio u prvoj polovici 2009. godine. Nalazi se u trokatnici zaštićenoj od vibracija i podijeljenoj na tri vibracijske zone. Testna komora izrađena je od betona, ima mjere 22 x 15,9 x 6,75 m, a obložena je zvučnom izolacijom debljine 1,5 m.