Foto: Volvo
VOLVO je predstavio dugo iščekivanog nasljednika S80, svoje trenutno najjače oružje protiv neprikosnovenih vladara segmenta premium limuzina.
Volvo S90 je odmah po svojem dolasku proglašen najozbiljnijim rivalom etabliranoj njemačkoj konkurenciji. Švedska limuzina uzima ono najbolje od svojih prethodnika, prije svega dokazanu čvrstinu, i pridodaje joj u Volvu dosad neviđenu dozu elegancije i luksuza.
Hoće li to biti dovoljno da se postavi kao novi igrač dostojan dane uloge pokazat će vrijeme, no da ima što dati, svakako ima. S obzirom da je Volvo u proteklih pet godina uložio nevjerojatnih 11 milijardi USD u razvoj rezultati jednostavno moraju biti vidljivi.
Za razliku od nekih drugih (nenjemačkih) rivala Volvo je odigrao na sigurnu kartu. Osjetno više pažnje posvećeno je vanjskom dizajnu, pa se sada S90 jasno distancira od manjeg S60. Pritom je pogođen optimalan odnos trendi izleta i klasične elegancije, što u konačnici rezultira vrlo privlačnim eksterijerom vozila.
Gotovo jednak dojam ostavljaju fotografije interijera, koje potvrđuju ranije najave visoke kvalitete izrade i samih materijala. Volvo dodatno naglašava drastično poboljšanje ergonomije i komfora, kako sprijeda tako i kad su u pitanju stražnja sjedala. U svakom slučaju ovdje vrijedi pohvaliti novitete u opremi poput Sensus Connect infotainment sustava, digitalne instrumentne ploče ili pak posebnih ergonomskih sjedala.
Od prije poznat podatak kako S90 koristi modularnu platformu SPA (Scalable Platform Architecture) nije jedina poveznica sa XC90. Predviđena je i sliča motorizacija, uključujući T8 Twin Engine plug-in hibrid sa 400 KS.
T8 koncept čini kombinacija 2.0 4-cilindričnog Drive-E benzinskog pogonskog stroja opremljenog turbopunjačem i kompresorom (234 kW/318 KS i 400 Nm), te elektromotor koji daje 60 kW/82 KS i 240 Nm. Mjenjač je automatski sa 8 stupnjeva prijenosa.
Tu je i CISG (crankshaft-mounted starter generator) elektropokretač-generator vezan s koljenastim vratilom, a koji daje do 34 kW snage i 150 Nm okretnog momenta. Visokonaponske baterije (400V, 60kW) smještene su u središnjem tunelu pa nije narušena ponuda prostora. Spomenimo i kako tehničke podatke Volvo još uvijek nije objavio, ali se može očekivati istovjetna ponuda kao kod modela XC90, uz nešto bolje performanse i dakako nižu potrošnju.
U Volvu su posebno ponosni na Pilot Assist polu-autonomni sustav, koji može držati putanju vozilu sve do brzine od 130 km/h. Na njega se nadovezuje City Safety sustav prepoznavanja prepreka na cesti.
Službena premijera modela održat će se sljedećeg mjeseca na NAIAS-u u Detroitu.