AKO ste dvojili o mogućnostima kineske autoindustrije, ovaj model razuvjerit će čak i one najsumnjičavije.
Kraj ovog modela slobodno zaboravite na sve tehnologije kojima se hvale premium predstavnici sa Zapada, kako njemački ponosi Audi, BMW i Mercedes tako i, primjerice, Tesla, ali i Rivian od kojeg mnogi puno očekuju. BYD Z8 Premium Edition zasjenio ih je sve i ušao na svjetsku scenu kao pravi "game changer".
Možda najslabija karika je dizajn vozila. Ne zato što loše izgleda, naprotiv izgleda odlično, ali itekako podsjeća na posljednji Defender. Naravno, ovdje se radi o broj većem vozilu postavljenom na 22-inčne kotače.
Pogled unutra već otkriva kako je ovo doslovno NLO za uspavanu zapadnu konkurenciju. S jedne strane nudi Nappa kožu i plemenito drvo, a s druge više ekrana nego što ima prosječno kućanstvo. Vozač i suvozač imaju 23.6-inčni zaslon, 12.8-inčni zaslon je u sredini, a iza su još dva u naslonima za glavu, te jedan između putnika u naslonu za ruke.
Kinezi su darežljivi pa poput Rolls-Roycea nude zvjezdano nebo u krovu (krovnom prozoru), hi-fi audiosustav Dynaudio Evidence Series s 22 zvučnika, ali i čak tri bežična punjača te hladnjak. A još nismo ni zagrebli u tehnologiju kojom raspolaže ovaj ogroman SUV.
Nema slabih točaka ni u pogledu pogona. Četiri su elektromotora, a sinergijski učinak je čak 1200 KS. Stoga ova grdosija do 100 km/h stiže za samo 3.6 sekundi i postiže limitiranih 200 km/h. Jedina slaba točka je punjenje, pa tako maksimalno podržava snagu punjača od 110 kW. BYD kaže kako se baterija može napuniti od 30% do 80% za samo 18 minuta. Posljedica je to ugradnje manje baterije kapaciteta 49 kWh, ali i benzinskog 2.0 turbaka što znači da je ovo plug-in hibrid.
A njegov pogon može raditi u kontra smjeru snagom do 6 kW kada će strujom po potrebi 'hraniti ' obiteljsku kuću više od 24 sata. O kampiranju da i ne govorimo. Dodajmo da su terenske mogućnosti prema obećanjima proizvođača bolji i od Mercedesove G klase. Električni doseg je 180 km, a ukupni sa 75 litara benzina preko 1000 km.
Četiri neovisna motora znače da je mogući i manevar tzv. "tank turn" zakretanja oko vertikalne osi (u mjestu) kojeg je promovirao upravo Rivian. Ne boji se ovaj SUV ni poplava jer poplavljen 'drži' punih pola sata. Neće stati niti ako pukne jedna guma već će se ovjes prilagoditi vožnji na tri kotača, a sve zahvaljujući DiSus-P hidrauličnom ovjesu.
Konačno, tu je 38 senzora u koje ulazi tri LiDARa, pet radara, 14 ultrazvučnih senzora i 16 kamera. Pogađate, svi sustavi asistencije su uključeni, pa i automatizirano upravljanje. U budućnosti će nuditi autonomno upravljanje na autocesti.
I pazite sad ovo. Ovaj model sa svim rečenim stoji oko 140.000 eura. S ovom cijenom daleko slabija i oskudnije opremljena konkurencija tek kreće.