MALA djeca mogu ocijeniti kako se ljudi osjećaju, čak i kada nose masku za lice, pokazalo je novo istraživanje objavljeno u ponedjeljak.
Postoji zabrinutost da bi maske za lice mogle naštetiti razvoju mlađe djece, ali istraživanje objavljeno u JAMA Pediatricsu sugerira da djeca prepoznaju emocije jednako dobro kao i kad ljudi ne nose maske.
Za ovu studiju istraživači iz Sveučilišne bolnice Lausanne u Švicarskoj pokazali su 90 slika nasumično 300 djece u dobi od 3 do 6 godina. Fotografije su prikazivale glumce koji su izražavali radost, ljutnju ili tugu. Na polovici slika glumci su nosili maske.
Od njih se tražilo da imenuju emociju, pokažu na kartici emotikon koji pokazuje tu emociju, kažu da ne znaju odgovor ili odustanu od eksperimenta. Djeca su imala većinu točnih odgovora i uspjela su uskladiti emocije, bez obzira na to jesu li glumci nosili masku ili ne, piše CNN.
Djeca su ispravnu emociju pogodila u više od 70 posto slučajeva kada su glumci na fotografijama bili bez maske i u više od 67 posto slučajeva kada su nosili maske. Što su djeca bila starija, to su imala više točnih odgovora. Otprilike četvrtina predškolaca teže je razlikovala tugu od ljutnje, a oko 21% je povremeno miješalo radost s ljutnjom ili tugom.
Ashley Ruba, stručnjakinja za razvojnu psihologiju u Laboratoriju za dječje emocije na Sveučilištu Wisconsin-Madison, nije sudjelovala u ovom istraživanju, ali je radila sličan posao tijekom pandemije. Rekla je da je vidjela slične rezultate.
"Čak i uz nošenje maski, mala djeca vjerojatno mogu razumno zaključivati o emocijama drugih ljudi", komentirala je Ruba.
"Volim istaknuti da lice nije najvažniji način komuniciranja emocija, već samo jedan od njih. Koristimo i ton glasa, držanje tijela, postoje i druge vrste tragova koje djeca i odrasli mogu koristiti da shvate kako se ljudi osjećaju", tvrdi.
Za obradu jezika važno je da djeca nauče čitati s usana, no iz istraživanja je jasno, kaže Ruba, da maske neće naštetiti razvoju djeteta.
"Rizici od zaraze koronavirusom zbog nenošenja maske vjerojatno će nadmašiti svaki mali problem u komunikaciji koji bi djeca mogla imati", ističe.
Kao razvojna psihologinja, smatra da postoji mnogo više aspekata pandemije koji bi mogli naštetiti razvoju djeteta, poput socijalne izolacije ili ako njihovi roditelji izgube posao, na primjer.
"Maske su vjerojatno na dnu popisa stvari o kojima treba brinuti", rekla je.