Foto: FAH
MINISTARSTVO pomorstva, prometa i infrastrukture podnijelo je optužni prijedlog za ukidanje aplikacije Uber, piše Dubrovački dnevnik, navodeći kako im je informacija potvrđena od strane izvora iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture.
O svemu će odlučiti sud
Podsjetimo, taksisti već dulje vrijeme prosvjeduju protiv Ubera i upozoravaju kako je korištenje aplikacije nezakonito, a njihove navode zasad je potvrdila i Vlada.
Andrej Plenković je tako nedavno kazao kako je korištenje Uber aplikacije protivno hrvatskim propisima.
Ministarstvo se nakon mjeseci čekanja odlučilo na pokretanje prvog koraka podnoseći optužni prijedlog, a posljednju riječ imat će sud.
Kako je Index ranije objavio, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ovu zabranu priprema već neko vrijeme.
Američka trgovinska komora: Definirajte Uberove usluge zakonom
Američka trgovinska komora u Hrvatskoj (AmCham) te direktor za jugoistočnu Europu Ubera Davor Tremac, pak, još su početkom mjeseca predložili da Hrvatska u svoje zakonodavstvo uvede tzv. unaprijed definiranu uslugu prijevoza kao novu kategoriju usluge dijeljenja prijevoza.
Unaprijed definirana usluga prijevoza podrazumijevala bi elektroničko naručivanje usluge s unaprijed definiranom procjenom cijene, puta vožnje i identiteta vozača. Liberaliziran pristup toj vrsti usluge uključivao bi pojednostavljen sustav dodjele licenci, bez ograničenja broja dodijeljenih licenci i određivanja cijene usluga, koja bi bila vođena potrebama tržišta i korisnicima usluga.
Direktor za jugoistočnu Europu Ubera Davor Tremac predlaže da vozači Ubera imaju posebne licence, da ih nadzire resorno ministarstvo, ali i da nema ograničenja broja licenci. U Uberu ne žele ni da im se ograničavaju cijene usluga.
Uber: Najviše trpe građani
Iz Ubera su za Index komentirali ovaj potez:
"Razočarani smo odlukom Ministarstva mora, prometa i infrastrukture čiji su predstavnici odlučili pokrenuti tužbu protiv Ubera. Na Uber platformi danas radi već više od 1500 vozača kojima, u velikom broju slučajeva, to predstavlja jedini prihod. Isti ti vozači uredno plaćaju poreze i doprinose državi, a Uberom se danas koristi više od 100.000 korisnika.
Uber je unio transparentnost poslovanja, sigurnost, pouzdanost i cjenovno prihvatljiv oblik kretanja u gradovima gdje posluje. Zato smatramo da ova odluka ne predstavlja interese svih građana Republike Hrvatske odnosno štite se monopoli, a time najviše trpe građani koji moraju plaćati veće cijene. Veselimo se regulatornim promjenama koje su najavljene prije nekoliko mjeseci, a koje se očekuju ove jeseni".