Pohlepa je ta koja je postala sve veće obilježje hrvatskog društva kad je riječ o poduzetništvu, a nitko se ne pita što glede stabilizacija cijena hrane i usluga radi HNB, ustvrdio je u središnjem Dnevniku HRT-a predsjednik Gospodarsko-socijalnog vijeća i bivši šef Nezavisnih hrvatskih sindikata Krešimir Sever, govoreći o blagdanskoj potrošnji.
Na pitanje kakve si blagdane hrvatski građani mogu priuštiti, Sever je odgovorio da "s ovakvim plaćama - jako teško". "Štedljive, u svakom slučaju, iz godine u godinu, kako cijene rastu, ali i cijela ostala ponuda. S prosječnom plaćom - jako teško", rekao je.
Ukazao je kako je čak i o prosječnoj plaći teško govoriti te dodao da je medijalna plaća 1129 eura. "Prosječna 1322, govorimo o neto iznosu. Ali medijalna je zanimljiva jer imamo negdje oko 870 tisuća plaća koje su između minimalne i medijalne. Mali broj ljudi se može priuštiti ležernije blagdane", kazao je.
Govoreći o porastu potrošnje, ustvrdio je kako blagdani gube svoje prvotno značenje.
"Blagdani nas sve više uvlači u potrošački mentalitet, a ne u blagdanski mentalitet. Sve više je obilježje blagdana trošenje, a ne ono što je njihov osnovni sadržaj i poruka", rekao je. "Više čak nema niti naziva. Više nije ni Božić, nego X-mas koji nas zove u potrošnju", kazao je.
"Ljudi po prilici jednako kupuju, ali to drastično više plaćaju", dodao je.
O HNB-u i poduzetnicima
Komentirajući zašto su cijene hrane u Hrvatskoj veće nego u drugim zemljama, kazao je kako se tu ne radi o PDV-u.
"To je izuzetno teško. Ljudi su ponovno sve više krenuli u prekograničnu kupnju. Stalno se tu pitamo tko je tu odgovoran, može li se spustiti tu PDV? Međutim, uvjeren sam da kad bi spustili PDV na negativnu stopu, da bi cijene i dalje rasle", rekao je.
Onaj tko se tu izvlači, kako kaže, "bez imalo primjedbi je HNB, kojoj je vrlo jasno zakonom propisano da je nadležna za stabilnost cijena". "Zbog čega ih to nitko ne pita. Vidimo njihova izvješća, prognoze o rastu, ali ne vidimo što je to HNB napravio da se cijene stabiliziraju i da mi živimo bolje", zapitao se.
Govoreći o dijelu poduzetnika, kaže da mnoge "vodi pohlepa, upravo pohlepa je ta koja je postala sve veće obilježje hrvatskog društva kad je riječ o poduzetništvu. Tu najlošije prolaze proizvođači i krajnji kupci. Ovi između se svi dobro naberu", dodao je.